Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internship i Business som USA student i Norge

NYTT TEMA
LukeDonald

LukeDonald
16.05.14 17:09

Jeg ble nettop ferdig med mitt første år i USA og studerer Business Administration and Management. Mange av mine klassekamerater skal på diverse internship i USA, blandt annet Pittsburgh, Philadelphia, DC, New York, LA og San Francisco.

Er dette vanlig i Norge ? Eller må vi nøye oss med sommerjobb på Rema eller som vikarlærer. Er det noen av dere som har erfaring med dette ?

Jeg er mest sannsynlig for seint ute denne sommeren, men kanskje til neste sommer at jeg burde tenke på dette.

PeterCroucdh

PeterCroucdh
18.05.14 16:37

Er vel mest vanlig når du har studert minst tre år i Norge.

Første og -andreklassinger blir helst brukt til å kopiere,klippe gress etc.

Lezah

Lezah
21.05.14 10:13
LukeDonald: Er dette vanlig i Norge ? Eller må vi nøye oss med sommerjobb på Rema eller som vikarlærer.

Vikarlærer om sommeren blir neppe en gullgruve. Det fins en del praktikantstillinger, men da går ofte bedriftene etter studenter med litt faglige tyngde.

LukeDonald

LukeDonald
22.05.14 22:24
Lezah: Vikarlærer

Nei, det blir ingen gullgruve. Men jeg kom meg 11. mai, så jeg har 6 uker med vikartimer. Ikke så aller verst.

Lezah

Lezah
23.05.14 11:44
LukeDonald: Nei, det blir ingen gullgruve. Men jeg kom meg 11. mai, så jeg har 6 uker med vikartimer. Ikke så aller verst.

På sommeren? Det skal du si deg fornøyd med, ja.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg