Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norsk eksamen for (Norsk som andre språk) NOR1049.

NYTT TEMA
Dreamup

Dreamup
18.05.14 15:26

I 28. mai har jeg eksamen i norsk som andre språk NOR1049.

Siden bor jeg mindre enn 6 år, og jeg er på første år skolen. 

Siden jeg er ikke så flink å skrive på norsk, mens jeg tar norsk eksamen. Mitt spørsmål er, hva slags oppgave bor jeg svare på når det angående Langsvar?

Har ikke peiling på novella eller analyser eller lignende. 

Hva bor jeg fokusere mest på før eksamen. Kan dere gi noen tips som kan hjelpe meg med å komme i gang. Hvilket type oppgave er veldig lett å svare på?

Beklager om jeg skrevet på dårlig norsk, men faktisk kunne ikke skreve bedre enn det. Jeg håper du har forstått meg.

nilsi60

nilsi60
21.05.14 12:12

Ikke for å spolere noen drømmer, men jeg tror du kommer til å få store problemer med eksamenen. Jeg vet ikke om det er stor forskjell på vanlig norskeksamen og norsk som andrespråk, men mitt tips er å lære seg å skrive en retorisk analyse. Du bør ha litt erfaring før du prøver dette på eksamen.

Thpe

Thpe
23.05.14 22:34
nilsi60: Ikke for å spolere noen drømmer, men jeg tror du kommer til å få store problemer med eksamenen

Hvorfor tror du det? Ikke feilfri norsk, men regner med at man ikke krever helt feilfri norsk hvis man tar norsk som andre språk? ;)

nilsi60

nilsi60
26.05.14 20:45
Thpe: Hvorfor tror du det? Ikke feilfri norsk, men regner med at man ikke krever helt feilfri norsk hvis man tar norsk som andre språk? ;)

Som jeg skrev:
"Jeg vet ikke om det er stor forskjell på vanlig norskeksamen og norsk som andrespråk"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg