Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den 5 ferieuken

NYTT TEMA
aimh

aimh
05.06.14 14:51

Har jobbet heltid i samme bedrift siden 2009.Har sagt opp min stilling.Skal jobbe til 31/7-2014.Får feriepenger 12 juni.Fikk beskjed om at jeg blir trukket for den 5 ferieuken.Jeg er jo ikke hos min nåvårende arb.giver når dette blir aktuelt.Hos ny arb.giver har man jo krav på den uken(selvom j ikke kommer til å benytte meg av det).Da blir jeg også trukket i lønn HVIS j skulle ta denne uken.Er dette riktig???? :-)

tucan

tucan
05.06.14 23:01

Har jobbet heltid i samme bedrift siden 2009.Har sagt opp min stilling.Skal jobbe til 31/7-2014.Får feriepenger 12 juni.Fikk beskjed om at jeg blir trukket for den 5 ferieuken.Jeg er jo ikke hos min nåvårende arb.giver når dette blir aktuelt.Hos ny arb.giver har man jo krav på den uken(selvom j ikke kommer til å benytte meg av det).Da blir jeg også trukket i lønn HVIS j skulle ta denne uken.Er dette riktig???? :-)

Ved sluttoppgjøret vil det bli registrert antall feriedager du har til gode.. Dette vil du få utbetalt.. ( så lenge arb.giver er seriøs)

Rainmaker

Rainmaker
06.06.14 08:52
tucan: Ved sluttoppgjøret vil det bli registrert antall feriedager du har til gode.. Dette vil du få utbetalt.. ( så lenge arb.giver er seriøs)

Eventuelt kan man ta ut ferien i oppsigelsestiden

tucan

tucan
06.06.14 15:31
Rainmaker: Eventuelt kan man ta ut ferien i oppsigelsestiden

Som jeg tolket h*n hadde h*n ikke mulighet til det.. Men ellers er jo det korrekt.

spredo-the-original

spredo-the-original
08.06.14 10:19

Du har krav på å få utbetalt ALLE tilgodehavender sammen med siste utbetaling av lønn hos nåværende arbeidsgiver.

Så, de trekker deg i juni fordi de venter at du skal ta fri, og utbetaler ALLE trekk de har gjort for ferie du ikke har tatt, i forbindelse med sluttavregningen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg