Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utveksling vår 2015

NYTT TEMA
dzeki

dzeki
05.06.14 14:51

Hei!

Jeg studerer økonomi og ledelse (siv.øk) på BI Oslo. Snart ferdig med første klasse og mulighetene for utveksling ti våren, altså 4 semesteret, virker spennende og noe som vil pynte på CVen min. Utvekslingsmulighetene er mange, og jeg ønsker primært å ta det på en annerkjent handelshøyskole i Europa. Grunnen til det er at det blir mye stress med visum, søknader osv. til USA for kun et semester. Så det jeg lurer på er om noen her inne har erfaring med utveksling innen Europa, eller som studerer økonomi på en av handelshøyskolene i Europa. Kom gjerne med innspill innen vanskelighetsgrad, uteliv, bo og språkvansker. Har ganske bra karakterer hittil så skal nok klare å komme inn på de fleste skolene. 

Takk på forhånd :)

Jompa

Jompa
06.06.14 13:55

Har BI avtale med noen, eller skal du betale alt selv? Det er greit å sjekke på forhånd. Noen av høyskolene er relativt stivprisa.

CBS i Køben (rangert som 34 i 2013, BI og NHH ligger rundt 40-50. plass til sammenligning) er vel populært blant nordmenn, og er vel også rimelig godt ansett. Kjenner et par som gikk der. Du kan også levere besvarelsen på norsk i de dansk-språklige fagene om det er et poeng. De fleste nordmenn er vel ok i engelsk, så det byr vel neppe på de store problemene.

Siklet selv litt på å studere på Manchester Business School kombinert med premier league, men droppet det.

De aller beste skolene er lokalisert i Spania, Frankrike og Sveits, eventuelt i London, men er usikker på mulighetene for å få plass der + kostnader...

Studerte selv i Canada innenfor et annet fagfelt så har ikke allverden å komme med.

Lezah

Lezah
06.06.14 13:58