Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppsigelse grunnet nedbemanning

NYTT TEMA
Tellyrex
TellyrexInnlegg: 7002
26.11.15 19:27

Jeg jobber i et tysk selskap som har kontorer i Tyskland, Sveits, Sverige, Spania, Østerrike og Norge. Jeg har kun jobbet der siden 1.august. I dag mottok jeg en telefon fra Tyskland om at de skal stenge det norske kontoret. Jeg har ikke mottatt noe skriftlig enda, men fikk beskjed om at jeg skulle få dette.

Dette er en ledende stilling, der jeg har sørget for å levere. Jeg har levert og kun fått gode tilbakemeldinger. Og vedkommende fra Tyskland, forklarte meg at det ikke var fordi kollegaen min eller jeg ikke var egnet ti jobben, men at det norske markedet ikke passet dem.

Hva bør jeg gjøre, og hvilke rettigheter har jeg egentlig? Dette ble veldig fort en uhyggelig førjul. 

riksen77
riksen77Innlegg: 6292
29.11.15 07:13
Tellyrex: Hva bør jeg gjøre, og hvilke rettigheter har jeg egentlig? Dette ble veldig fort en uhyggelig førjul.

du må finne deg en ny jobb, hva skal du ellers gjøre??? hvis selskapet mener det norske markedet ikke er noe å satse på lenger, så kan du jo ikke tvinge dem til det heller. det er selvsagt surt men det er bedre å bruke energien på å finne ny arbeidsgiver. selskapet står fritt til å velge hvilken land de ønsker å satse i. 

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4425
29.11.15 12:50
Tellyrex: Hva bør jeg gjøre,

Søke ny jobb, men hvis du egentlig trivdes i selskapet, ville jeg definitivt hørt om det var muligheter for å få en lignende stilling i samme selskap i et av de andre landene; Sverige eller Tyskland eller noe.

(Hvis dette passer med din familiesituasjon)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg