Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

gå på jobb eller ikke?

NYTT TEMA
hansi301
hansi301Innlegg: 1
17.07.16 18:06

Heisan. Jeg jobber på et treningssenter, hvor jeg passer barn for de foreldrene som trenger det. I dag har det seg sånn at jeg har kastet opp flere ganger, og er generelt bare dårlig. Jeg har forsøkt å fikse en vikar, men ingen som har meldt seg. Grunnet ferien sliter vi med underbemanning, så vi har ingen faste vikarer å gå til heller. Jeg sitter her nå med et dilemma. Enten gå på jobb å føle meg uvel (i værste fall kaste opp igjen) og risikere å smitte barna jeg passer, eller bli hjemme og heller la foreldrene evt skippe trening i dag. Det er bare snakk om 2-3 foreldre som pleier å komme.

HusebyD
HusebyDInnlegg: 2479
17.07.16 18:22

Hold deg for pokker hjemme. Kaster du opp så har du ingenting på jobb å gjøre. 

(Innlegget ble redigert 17.07.16 18:22)

petterG
petterGInnlegg: 9693
17.07.16 22:37

Er du syk så blir du hjemme. At firmaet ikke kan skaffe vikarer er ikke ditt problem. Dessuten er omgangssyke(det høres slik ut) veldig smittsomt, så bli hjemme!!

tucan
tucanInnlegg: 20537
18.07.16 20:02

Holde seg hjemme..  Er du syk, så er du syk. Bedre at foreldrene ikke har barnepass for 1 trening, enn at du sitter barna, som igjen sitter foreldrene, og kanskje videoen tilbarnehagen osv..

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4423
19.07.16 22:32

Nei kom deg på jobb! Dette er da ikke noe å ligge å syte for. Tenk deg problemet treningsenteret får da, mye bedre at du lider deg gjennom sykdommen og smitter alle på treningsenteret, si videre til barnehage og skoler. Da har iallefall treningsenteret spart noen kroner, dette er det aller viktigste. Hilsen Høyre og Frp :) (ironivarsel)

sl500
sl500Innlegg: 11868
28.07.16 23:17

Jeg er av den gamle skolen så jeg kreker meg alltid på jobb men i ditt tilfelle skal du holde deg hjemme.

Gubbenilia
GubbeniliaInnlegg: 2734
01.08.16 18:33
sl500: Jeg er av den gamle skolen så jeg kreker meg alltid på jobb men i ditt tilfelle skal du holde deg hjemme.

Det er jeg og kona også. Hun var veldig dårlig da hun hadde brystkreft, men likevel var hun på jobb. Hun er anleggsgartner, og heldigvis hadde arbeidsgiveren hennes oppdrag i strøket rundt sykehuset, så hun kunne bare stikke oppom og ta cellegiften og heller jobbe utover kvelden.

Kona døde som hun levde, ute i det grønne. I begravelsen sa presten noe helt sant: Vår kjære Astrid var en som aldri sa nei. Hun var alltid positiv og sto på til det siste. Bokstavelig talt! Arbeidsgiveren var veldig glad i henne, har jeg hørt. Ja, de hadde tenkt å komme i begravelsen, men så var det så travelt. Det var en som kom på at de jo kunne sende en krans eller bårebukett, men det er jo slik i dag at alle har det så travelt. Så de glemte det.

Det ble litt mye stress så jeg fikk hjerteinfarkt, og det ble litt styr på jobben. Men etter at jeg ble utstkrevet fra overvåkningen har jeg fått tilgang til et lite kontor på jobben, slik at jeg kan trekke meg tilbake noen minutter innimellom. Er veldig glad for det.

(Innlegget ble redigert 01.08.16 18:47)

paracet9
paracet9Innlegg: 1945
01.08.16 18:45

Er man smittefarlig, skal man holde seg hjemme. Man skal være hjemme i minimum 48 timer etter at man er symptomfri.

Gubbenilia
GubbeniliaInnlegg: 2734
01.08.16 18:49

48 timer, er du gal? Gonnorè er smittefarlig, men hvis en ikke ligger med kolleger eller kunder er det ingen grunn til å holde seg hjemme, er det vel?

paracet9
paracet9Innlegg: 1945
01.08.16 18:56
Gubbenilia: 48 timer, er du gal? Gonnorè er smittefarlig, men hvis en ikke ligger med kolleger eller kunder er det ingen grunn til å holde seg hjemme, er det vel?

Nå vet ikke jeg hva du jobber med.....men i normale yrker så er det altså dråpe- og kontaktsmitte det er snakk om. 48 timer er standardregelen, ja.

De fleste arbeidsgivere er lite interesserte i at andre ansatte skal smittes.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg