Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Betaling/avspasering for kursing på en søndag?

NYTT TEMA
samassi

samassi
02.02.17 13:36

For en stund tilbake var vi i vår bedrift innkalt til en "kick-off". Kick-offen var fra søndag til og med mandag. Da tenker jeg at det naturlige ville vært å få en avspasering eller overtidsbetalt for å komme på en søndag. Men det første som ble sagt fra talerstolen var da at det ikke ville bli noen av delene siden dette var å se på som "frivillig" oppmøte.

Hva er korrekt her? 

Rainmaker

Rainmaker
02.02.17 15:24
samassi: For en stund tilbake var vi i vår bedrift innkalt til en "kick-off". Kick-offen var fra søndag til og med mandag. Da tenker jeg at det naturlige ville vært å få en avspasering eller overtidsbetalt for å komme på en søndag. Men det første som ble sagt fra talerstolen var da at det ikke ville bli noen av delene siden dette var å se på som "frivillig" oppmøte. Hva er korrekt her?

Hva var greia med "kick-off"'en?

I utgangspunktet tipper jeg at vedkommende på talerstolen har rett.

samassi

samassi
06.02.17 10:37

Tja. Det var egentlig kursing søndag og mandag med en bedre middag på søndags kveld. 

Rainmaker

Rainmaker
06.02.17 14:50
samassi: Tja. Det var egentlig kursing søndag og mandag med en bedre middag på søndags kveld.

All den tid det er snakk om et frivillig opplegg, og ikke noe arbeidsgiver pålegger den ansatte skal det ganske mye til for å få noe overtid eller avspasering.

Kanskje man man få avspasere timene kursingen tok, dersom dette er "relevant" opplæring, det er imidlertid et stort "kanskje".

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg