Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fagforbundet eller Delta?

NYTT TEMA
Borchers
BorchersInnlegg: 611
28.02.18 18:20

Hvem er best?

Tillitsvalgt
TillitsvalgtInnlegg: 1
02.03.18 09:12

Delta.  Helt klart.  Politisk uavhengig.  Dvs at dine medlems-penger går til å arbeide for deg.  Delta gir ikke millioner bort til spesifikke partier. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2013/stortingsvalget-2013-drysser-millioner-over-partiene/a/10111752/

Delta er også billigere, selv om man inkluderer forsikring fra gjensidige gjennom YS-avtale.  Faktisk betydelig billigere.  Spesielt om man er to i samme forbund i huset.  

Ellers har Delta Yrkesorganisasjoner som jobber for DITT fag og yrke. 

Tilslutt har feks Delta sin rådgivertjeneste "Delta Direkte" hvor du lett kan ringe eller chatte med for å få hjelp.  Ring 02125 så hjelper de deg med innmelding. 

Alt dette og mer til gjør at Delta vokser mens andre forbund mister medlemmer.

Lykke til :-) 

Borchers
BorchersInnlegg: 611
03.03.18 00:51

Jeg meldte meg nettopp ut av Fagforbundet. Fikk nok av venstrevridningen. Å lese Fagbladet ble etter hvert en pine. I tillegg var det ikke mye hjelp å få fra de.

Blir nok Delta på meg. Selv om forrige "taler" vel neppe virker nøytral. :-D

(Innlegget ble redigert 03.03.18 00:54)

utiskogen
utiskogenInnlegg: 11
19.07.18 00:30

Fagforbundet er bare tragisk. I min lille kommune har man en htv som virker noe blåst. Og kompetansesenteret må ha jurister som kanskje bare er pappfigurer.

Hun mener at fortrinnsretten for deltidsansatte ikke gjelder fordi stilling ikke er lyst ut. Og sier at dette har kompetansesenteret sagt. 

HUn forklarer altså et lovbrudd med et annet (all ledighet skal gjøre kjent,  ihvertfall internt slik at alle kan øke sine stillinger).

Hun mener også at som søker har man ikke rett til innsyn,  pga taushetsbelagte hensyn og personlige hensyn. 

Stillingene ble gitt til family (bl.a. datteren  til tillitsvalgt som ikke var med på ansettelsesprosessen overhodet) og friends.

Slik har denne kommunen holdt på i flere år og hun har vært htv i flere år. Så hun har vel også interesse av å stoppe den som har begynt å røre i suppa.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester