Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva bør man finne seg i på jobb, av kunder?

NYTT TEMA
NonHuman
NonHumanInnlegg: 522
15.06.18 10:38

Åpent spørsmål til forumets brukere:

Jeg jobber som håndverker.Jeg har en sjef som har holdningen at vi skal finne oss i ganske mye dritt fra kunder som er(til dels vanskelige og kravstore)og i noen tilfeller direkte ufyselige mot oss fordi de ikke fikk det som de ville(pga at løsningen de ville ha var helt umulig)

Det er kunder som henger over oss og er direkte plagsomme så vi ikke får jobbet i fred, som klager på helt usakelige ting, som lyver og sier de ikke har sagt de vil ha nevnte løsning i etterkant også videre.

Hvor syntes dere her inne på forumet at grensen burde gå?Hvor mye piss må vi som håndverkere finne oss i fra psykotiske kunder som er borderline gærne?

Jeg mener at også håndverkere må ha rett til en arbeidshverdag vi kan leve med.Men for enkelte ledere er nok pengesekken til kunden langt viktigere en vår arbeidshverdag.

Når folk skriker, lyver og er usakelige stemmer jeg for at oppdraget bør avbrytes og kunden få beskjed om at vi ikke vil ha noe mer befating med dem.

Hadde dette skjedd pga vår udugelighet som håndverkere, hadde jeg hatt en større forståelse av problemene.Men det er alså ikke derfor.Det er nok en kombinasjon av en kravstor kunde og en sjef som ikke helt har skjønt ordet "forventingstyring".

Noen andre som sliter med dette, og hvordan har dere løst det?

mf_6
mf_6Innlegg: 3743
17.06.18 09:56
NonHuman: Noen andre som sliter med dette, og hvordan har dere løst det?

Den enkleste løsningen er å prøve å finne en annen arbeidsgiver. Mitt tips er å prøve å finne en arbeidsgiver som retter seg mot bedriftsmarkedet.