Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sjåfør kl B og matpause

NYTT TEMA
Lilling1
Lilling1Innlegg: 8
19.06.18 09:47

Når jeg som sjåfør har betalt matpause. Kan jeg da jobbe exempel 5.5 time uten matpause og skrive 6 timer?.

Håper på raskt og bra svar da vi har allmøte på jobben på fredag.

glassmaneten
glassmanetenInnlegg: 3
19.06.18 11:30

Hvis du tar en 30 minutters matpause, så regner du med den halve timen på timelista. Tar du ikke matpause, så skal du heller ikke føre opp den halvtimen på timelista...

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 53660
19.06.18 15:27
Lilling1: Når jeg som sjåfør har betalt matpause. Kan jeg da jobbe exempel 5.5 time uten matpause og skrive 6 timer?.

Du får betalt for tiden du er på jobb.

Betalt matpause betyr at du ikke må trekke fra matpausen du har hatt når du skriver dine timer. Det er vanlig at du skal være tilgjengelig for arbeidsgiver også i matpausen når den er betalt.

lok1
lok1Innlegg: 4846
19.06.18 20:23

Du må jobbe 6 timer

tucan
tucanInnlegg: 20108
03.07.18 14:28

Da tar du matpausen den siste halve timen, og skriver at du jobbet 6timer. 

politikk
politikkInnlegg: 25451
19.07.18 21:57

Lilling1 : har du betalt matpause kan du bare kreve betaling for timene fra du møter på jobb til du slutter og arbeid.   Betalt matpause er inkludert i denne tiden uansett hvor lang eller kort.

det ligger i ordet...pausen er betalt arbeidstid og kommer ikke i tillegg eller fratrekk.

du hører nok til de heldige som ikke blir trukket for matpause der du likevel ikke får pause...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester