Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Regnskapfører

NYTT TEMA
Okoad123
Okoad123Innlegg: 1
01.10.18 22:34

Hei!

Skal søke meg innpå studie Økoad på BI, og regnskapsføring intereserer meg veldig.

Noen erfarne som kan fortelle hvordan en arbeidsdag vil være, om det er en jobb jeg kan få etter studier og om man kan "jobbe hjemme".

Link-86
Link-86Innlegg: 9409
05.10.18 12:16

Det er få som jobber slikt du tenker på. Det var og er mulighet til å være fleksibel, men i så mange andre bransjer er det automatifisering og overetablering der også. 

Regnskap er utrolig bredt tema. Mye artige faglige utfordringer og avhengi av hvor du havner kan du bli en blanding av fagmann og sosialarbeider i perioder. Utrolig hvor mye skit jeg har hørt på eller ansatte med problemer som har ført til tvangstrekk eller at nav er jævler osv.

Hvor du havner, det er mange muligheter. Man må tenke seg godt om man vil tenke karriere eller fleksibilitet. Min erfaring er at de ikke går sammen. 

King-Xavi6
King-Xavi6Innlegg: 687
08.01.19 09:59

Ja, som regnskapsfører så blir du slik Link-86 sier en slags form for rådgiver og regnskapsfører. Dagene dine går i hovedsak utpå å undersøke regnskap, men også følge opp faktura, og ringe inkassofirmaer eller bedrifter som har fakturert rundt det regnskapet du jobber med fordi er mange sløve kunder som ikke har kontroll på sine fakturaer. Dette er info du må innhente info gjennom dagene både til regnskapet og f.eksempel årsregnskapet, så man ringer en del rundt i tillegg til å føre inn regnskap.

Arbeidstiden din vil nok være 0800-1600, men muligheter for å bruke "flexitid", det er altså tid du kan bearbeide for så seinere bruke til avspasering, legetimer, tannlegetimer eller bare for å komme seinere noen dager eller gå tidligere. 

Lønnen ligger alt fra 400 000(ca 25 000 etter skatt)-600 000(ca 34 000 etter skatt) i året.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester