Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til alle håndverkere her inne

NYTT TEMA
NonHuman
NonHumanInnlegg: 554
04.12.18 09:34

Jeg har jobbet som håndverker i mange år, og har hatt flere forskjellige arbeidsgivere.

Jeg lurer på om andre håndverkere her inne kunne vært behjelpelige med å fortelle litt om sine egne erfaringer på en sak.

Når dere kommer ut til kunden, om det er private husstander eller offentlige bygg/firmaer.

Opplever dere at det er noenlunde tilrettelagt for den jobben dere skal gjøre?Er de rommene dere skal jobbe i(evnt uteområder)ryddet på en slik måte at dere kan igangsette med det dere faktisk er hyret inn for, eller opplever dere til stadighet at dere selv må stå å rydde vekk kundens drit?

Jeg får nemlig beskjed av ledelsen på min arbeidsplass at "dette må jeg påregne å gjøre selv"

Dette syntes jeg er noe forbanna tøys, en håndverkers jobb er å gjøre en konkret jobb, ikke være ryddehjelp.

Er jeg vrang?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 34457
04.12.18 09:41
NonHuman: vrang

Nja. Litt kanskje. Om du får betalt, kan jeg ikke helt se problemet. Tar forbehold om jeg ikke skjønner problemstillingen. Det er vel arbeidsgiver som bestemmer hva deres ansatte skal utføre av arbeid? 

NonHuman
NonHumanInnlegg: 554
16.01.19 12:50

Helt glemt denne.Bedre sent en aldri.

Nei alså vanskelig eller ikke, jeg har bare sett meg ganske lei av prosjekter der det tas for gitt at jeg som håndverker skal stå der og rydde unna kundens personlige eiendeler eller om det er annet skrammel i veien i  et eller annet offentlig bygg.

Har jaggu en tung nok jobb fra føre av om dette ikke skal komme i tilegg.Det er heller ingen spesifikk oppgave som er beskrevet i prospektene, det er derfor jeg blir så lut lei dette.

(Innlegget ble redigert 16.01.19 12:51)

sverto
svertoInnlegg: 107
16.01.19 19:07

Det må du nok regne med. Har jobbet som håndverker, som ansatt og drevet selv. Når jeg drev selv ENK så var det nesten alltid jobb med det, selv om man anbefalte kunde å gjøre det pga pris. Gjerne de late som ikke ordner noe som klager på prisen etterpå.

Derimot så er det greit å varsle arbeidsgiver og notere tid brukt på andre ting enn jobben om det er anbud/pristilbud eller fast pris.

(Innlegget ble redigert 16.01.19 19:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester