Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Har nok penger - hvilken jobb?

NYTT TEMA
RandoKuruza
RandoKuruzaInnlegg: 244
31.03.19 11:22

Hvilken jobb ville du ha valgt om du ikke trengte pengene?

Jeg aner ikke, men har noen krav:

ikke kjedelig, men ikke stressende

passe sosial, dvs treffe kollegaer evt jobbe med mennesker

nyttig, om ikke akkurat redde verden

Forslag/drømmer?

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 10562
31.03.19 11:30
RandoKuruza: Hvilken jobb ville du ha valgt om du ikke trengte pengene?

Ville ikke jobbet om jeg ikke trengte penger. Er alt for lat.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 40305
31.03.19 11:30
RandoKuruza: Hvilken jobb ville du ha valgt om du ikke trengte pengene? Jeg aner ikke, men har noen krav: ikke kjedelig, men ikke stressende passe sosial, dvs treffe kollegaer evt jobbe med mennesker nyttig, om ikke akkurat redde verden Forslag/drømmer?

Jobbet med dyr, f.eks i en dyrepark. Eller vært guide for fotturer i fjellene på sommerstid.

Jobs
JobsInnlegg: 11491
31.03.19 11:31
RandoKuruza: Hvilken jobb ville du ha valgt om du ikke trengte pengene?

Fyrvokter.

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 10562
31.03.19 11:32

Kunne gjerne bodd på et fyr ja. Som betalt jobb ville det vært en drøm.

RandoKuruza
RandoKuruzaInnlegg: 244
31.03.19 11:56

Fascinerende med fyr, men bemannede fyr finnes vel knapt lenger? Også blir det kanskje litt ensomt i lengden?

Marchionni
MarchionniInnlegg: 7158
05.04.19 11:14

Jeg ville jobbet med Open Source-utvikling. Evt. litt rolig arbeid på en gård litt lenger sør i Europa.

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4280
11.05.19 21:23

Sovende nattevakt.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49352
11.05.19 21:26

Restaurantanmelder.

UFC
UFCInnlegg: 40
16.05.19 01:52

Er det noe jeg absolutt angrer på er det at jeg ikke valgte læreryrket. Nå sitter jeg her med et studielån på flere hundre tusen kroner, og en utdanning jeg ikke syntes er noe interessant. Jobbet som vikarlærer noen måneder og det var uten tvil den mest givende jobben jeg har hatt. Arbeidsdagen er variert, du får et sterkt bånd til elevene dine og ikke minst lange ferier. 

Om du ikke er interessert i en jobb som krever utdanning, virker det ganske digg å være langdistansesjåfør. Lite som slår å sitte bak rattet, høre på god musikk og tjene noen kroner i samme slengen.

Klikk for å gå tilbake til toppen