Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hotell på jobbreise

NYTT TEMA
mf_6
mf_6Innlegg: 4116
13.04.19 22:42

For tiden har jeg tenkt å skifte jobb, og var inne til et jobbintervju forrige uke. "Noe reisevirksomhet må påregnes" - og det var ingen problem for meg da det var snakk om 8-10 ganger i året så lenge arbeidsgiver betaler alle reise- og overnattingskostnader. 

Men så kom problemet. Den aktuelle arbeidsgiveren ville forvente at det kunne bli aktuelt å dele rom med en kollega. Jeg svarte da at for min del ville det kun være aktuelt å dele rom med en dame. Som heterofil mann er totalt uaktuelt å dele hotellrom med en annen mannlig kollega uansett om det hadde vært rom med dobbeltseng eller to enkle. 

Det blei ikke noe av den jobben for å si det sånn. Arbeidsgivere som er så kjipe at de ikke unner sine ansatte enkeltrom på reiser vil ikke jeg jobbe for. Da vil de sikkert være kjipe på andre områder også. 

Hva er så dere andre her på Vgd sin holdning til å dele hotellrom på reiser? 

petterG
petterGInnlegg: 9656
14.04.19 23:00

Jeg jobber i hotellbransjen, der et flertall av gjestene er på jobbreiser av ymse slag. Det er ekstremt sjelden denne type gjester deler rom, men det skjer av og til, og da er det helst to østeuropeiske arbeidere på samme rom.

Vi er heller ikke et hotell i den billigste enden av skalaen. At voksne norske menn skal tvinges til å dele rom på jobbreiser høres passe useriøst ut for meg. Vi lever tross alt i 2019...

titan_sable
titan_sableInnlegg: 61993
15.04.19 20:25
mf_6: Hva er så dere andre her på Vgd sin holdning til å dele hotellrom på reiser?

Det er veldig uvanlig og veldig uryddig. Det er klokt å holde seg unna slike.

Mikey666
Mikey666Innlegg: 903
16.04.19 17:03

Som en heterofil mann ville jeg aldri delt rom med en kvinnelig kollega. Da heller en mannlig kollega. Godt mulig det er det som stoppet jobbtilbudet at de anså ditt krav som en "Metoo" waiting to happen.

petterG
petterGInnlegg: 9656
16.04.19 19:51
Mikey666: Som en heterofil mann ville jeg aldri delt rom med en kvinnelig kollega. Da heller en mannlig kollega. Godt mulig det er det som stoppet jobbtilbudet at de anså ditt krav som en "Metoo" waiting to happen.

Eller at det rett og slett er snakk om et jallafirma...

mf_6
mf_6Innlegg: 4116
16.04.19 20:41
Mikey666: Som en heterofil mann ville jeg aldri delt rom med en kvinnelig kollega. Da heller en mannlig kollega. Godt mulig det er det som stoppet jobbtilbudet at de anså ditt krav som en "Metoo" waiting to happen.

For ordens skyld var det jeg som takket nei da de antydet at av og til kunne de ikke garantere eget rom på reiser. Ett sted går tross alt grensa mi, og det er hvis det er snakk om å sove på samme rom som en annen kar. I så måte spiller det jo ingen rolle om det er en jobbreise, sosial turing eller privat hyttetur. 

Klikk for å gå tilbake til toppen