Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan har egentlig dagens jordbærselgere det?

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
07.07.19 19:02

Dagens jordbærselgere virker som " en ny generasjon" sammenliknet med noen år tilbake. De er mye yngre og ikke så oppdatert på norsk enda og virker som å ha mindre " støtteapparat" rundt seg. LO har jo ofte sommerpatrulje. Innebærer det oppfølging også at disse sine arbeidsvilkår. Med tanke på bolig og kost , arbeidsforhold og fritid og andre ting.? Veldig hyggelige mennesker og prisene er ingenting å si på ,men jeg stusser litt ved at jeg ikke lenger ser de som var ved de samme utsalgsstedene tidligere lenger. Er det skjedd noe i bransjen? Jeg mener ikke å klage verken bær eller noe som helst. Jeg er bare litt bekymret  for arbeidsvilkårene til disse unge menneskene om hvem som holder i ansvaret også for dem.

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12920
23.07.19 01:59

Husker på sommeren for en god del år siden nå så var det jo sånne jordbærboder på nesten hver eneste rasteplass når man kjørte på ferie, nå derimot ser man jo ingen lenger annet enn i sentrum og ved enkelte bensinstasjoner.. jeg regner med at det har noe med før så var det ingen krav om at de fks skulle ha tilgang på WC, rent vann osv. som det er i dag. Så vilkårene har nok blitt bedre for dem.

(Innlegget ble redigert 23.07.19 02:01)

NonHuman
NonHumanInnlegg: 897
12.08.19 13:46
Mafiakødd: , nå derimot ser man jo ingen lenger annet enn i sentrum og ved enkelte bensinstasjoner.

Har vel noe med mangel på lønnsomhet å gjøre, samt at jeg lurer litt på om det er så lett å få tak i folk til det.

Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere en å sitte med noen kurver jordbær langs veikanten og vente på kunder som omtrent aldri kommer.

Det er noen år siden, men hadde dette som sommerjobb og holdt ut i 4 dager før jeg bare ikke maktet mere kjedsomhet, dårlig vær og ikke minst utrolig frekke fittetryner av noen kunder(kjerringer på rundt 50-60 er værst).

Så kjenn på den; drittvær,tidsvis ikke en dritt å gjøre og når det var noe å gjøre, til stadighet frekke folk som skulle prute på pris og gud veit hva.

Det var denne sommeren jeg oppdaget at jeg ikke passer i et serviceyrke som butikk/bensinstasjon eller på tlf support/kundeservice..

Jeg gidder nemlig ikke ta dritt fra teite folk, noe som igrunn var greit å oppdage på en sånn urelevant møkkajobb jeg bare kunne slutte i på dagen.

(Innlegget ble redigert 12.08.19 13:52)

karichristoffersen55
02.11.19 22:00

Jeg forstår. Jeg har selv havarerte arbeidsforhold og også studieting bak meg. Dagens arbeidsmarked er da også spesielt. Mange mennesker i dagens yrkesliv jobber 24/7 tror jeg mens andres bakgrunn er så utdatert eller de er så rammet av sykdom og alt ofte følger med at de opplever seg å være i håpløs situasjon

Samtidig oppfordres det til å jobbe godt over 70 år og gjerne lenger. Men vi klarer ikke alle skrive bøker eller male bilder heller. Ikke er det vel marked for det heller.

(Innlegget ble redigert 02.11.19 22:01)

karichristoffersen55
07.11.19 04:27

Alt er bare ikke lett i dag for noen grupper tror jeg med et arbeidsliv som bare blir mer og mer steinhardt. Vanskelig å si hvilken vei det bærer også her til lands synes jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg