Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Starte egen bedrift?

NYTT TEMA
Anonym1932
Anonym1932Innlegg: 1
13.08.19 20:51

Hei alle sammen!

Jeg har nå blitt stående uten jobb da lekebutikken jeg jobbet på gikk konkurs. Som da innebærer mye død tid etter skolen og litt strammere økonomi. Får heller ikke spart noe til da jeg skal flytte ut. 

Har nå kjøpt store LEGO samlinger å bygd opp alle settene, solgt de som jeg ikke ville ha selv. Får god profitt på det så langt. Men bør jeg registrere meg som bedrift?

Hadde elevbedrift som var grei suksess i 10ende. Fikk godt utbytte ved slutten av året. Så derfor lurer jeg på om jeg burde registere meg som bedrift. For å få det litt ryddigere. Eller skal jeg bare ta det privat og på min egen vipps? Er så usikker så derfor jeg velger å spørre meg til råds.

mvh

Gutt 17 fra Hordaland.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24561
29.08.19 19:32
Anonym1932: Hei alle sammen! Jeg har nå blitt stående uten jobb da lekebutikken jeg jobbet på gikk konkurs. Som da innebærer mye død tid etter skolen og litt strammere økonomi. Får heller ikke spart noe til da jeg skal flytte ut. Har nå kjøpt store LEGO samlinger å bygd opp alle settene, solgt de som jeg ikke ville ha selv. Får god profitt på det så langt. Men bør jeg registrere meg som bedrift? Hadde elevbedrift som var grei suksess i 10ende. Fikk godt utbytte ved slutten av året. Så derfor lurer jeg på om jeg burde registere meg som bedrift. For å få det litt ryddigere. Eller skal jeg bare ta det privat og på min egen vipps? Er så usikker så derfor jeg velger å spørre meg til råds. mvh Gutt 17 fra Hordaland.

Du har tiltak i deg!
Det er det aller viktigste.

Men dette er ikke lett.
Her er en offentlig artiikkel om dette.
Den er verd å les og temke over.

https://www.altinn.no/starte-og-drive/

https://www.altinn.no/starte-og-drive/stotteordninger/

Klikk for å gå tilbake til toppen