Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utlegg for reise ved intervju

NYTT TEMA
Reddington1
Reddington1Innlegg: 1000
10.09.19 13:42

For en tid tilbake ble jeg invitert på et jobbintervju et godt stykke unna der jeg bodde. Avstanden var såpass stor at fly var nødvendig, (tog opp og fly ned), og fikk beskjed om at bedriften skulle dekke reisen. For ca en mnd siden sendte jeg reisekvitteringer til bedriften, og fikk til svar at pengene var refundert og skulle komme inn på konto. For å gjøre en lang historie kort kan man si at de nok ikke var helt fornøyd med at jeg valgte å gå for en annen stilling, og takket følgende nei til jobben ifm dette intervjuet. 

Jeg har enda ikke fått refundert pengene for reisen, og sendte for noen dager siden mail til HR som jeg har hatt kontakt med ila intervjuprosessen. Hun har ikke svart meg. Kan legge til at det er snakk om en av Norges største banker, og i så måte en seriøs aktør.

Er det slik at det er "innafor" at de likevel ikke ønsker å legge ut for reisen så lenge jeg takket nei til stillingen? Noen tidligere HR-ansvarlige som vet mer om prosessen rundt dette med refundering av utlegg for reise? Kjøres det sammen med lønnskjøring på spesifikke datoer kanskje? Synes dette er ufattelig useriøst og barnslig, all den tid jeg ikke hadde dratt hvis jeg måtte betale reisen selv. 

Kent
KentInnlegg: 125111
10.09.19 13:45

En måned hørtes mye ut. Der hvor jeg jobber utbetales reiseregninger annenhver uke. 

Reddington1
10.09.19 13:48

Litt i underkant. 16.august fikk jeg mail om at pengene ville bli refundert. Synes fortsatt det er en god stund. Dog mulig det er lønssutbetaling den 15., og at reiseregninger blir utbetalt på samme dato? Har lite kjennskap til vanlig praksis rundt dette. 

petterG
petterGInnlegg: 9654
10.09.19 16:18

Hos oss kommer reiseregninger sammen med lønn, tror det er ganske vanlig.

fargerik
fargerikInnlegg: 64059
11.09.19 08:48
Reddington1: 16.august fikk jeg mail om at pengene ville bli refundert. Synes fortsatt det er en god stund. Dog mulig det er lønssutbetaling den 15., og at reiseregninger blir utbetalt på samme dato? Har lite kjennskap til vanlig praksis rundt dette.

Har du det skriftlig, kan du jo få en advokat til å skrive et brev. De folka der vet å formulere seg. Er du organisert i riktig fagforening, kan det hende du har såkalt "fritt rettsråd" og får denne tjenesten dekket av fagforeningen. Jeg fikk det en gang overmakten ble for stor, og saken ble løst med ett ( 1 ) brev.

Men det er vel greit å vente til etter lønningsdagen, da.

(Innlegget ble redigert 11.09.19 08:58)

Reddington1
16.09.19 21:42

Enda ikke mottatt noe. Over en mnd passert. Any advice? 

fargerik
fargerikInnlegg: 64059
17.09.19 16:37
Reddington1: Enda ikke mottatt noe. Over en mnd passert. Any advice?

Slå deg til ro med at du er blitt lurt, og gå videre i livet.

petterG
petterGInnlegg: 9654
17.09.19 21:20
Reddington1: Enda ikke mottatt noe. Over en mnd passert. Any advice?

Send en høflig mail og spør om det har skjedd en feil.

Klikk for å gå tilbake til toppen