Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er akseptabel måte å behandle ansatt på?

NYTT TEMA
Siljan
SiljanInnlegg: 84
06.10.19 16:36

Er det okey dersom sjefen sier: er du dum i hodet? Samtidig som vedkommende syter over deg hele tiden for normale småfeil / altså foreks : du jobber med å vaske ned rom. Det vil alltid være en liten snåprikk i rommet etter å ha vasket selv om man har grundig. Sjefen leter etter feil kun på deg og ingen andre. De andre gjør feil og men det bryr ikke sjefen seg med. Vedkommende er kun ute etter å finne feil hos deg og er etter deg konstant. Følger med deg med haukeblikk.  

Sjefen gir deg kommentarer for å gjøre deg til latter. Altså vedrørende at du ikke er kreativ smart nok osv. Noe sjefen mener. Sjefen snakker deg bak ryggen til andre ansatte om sin missnøye om deg. Noe som ikke har betydning for andre ansatte å høre. Sjefen snakker til deg som om du er mindre begavet. Sjefen klager dersom du kommer tidlig til garderoben. Gjerne 20 minutter før arbeidstid fordi du vil ha god tid å skifte. Sjefen mener at dersom du kommer så tidlig så bør du gå inn å jobbe istedet for å sitte fast på toalettet som sjefen spør om. 

Er dette mobbing? Hvor går grensen ? 

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24466
08.10.19 12:04
Siljan: Er dette mobbing? Hvor går grensen ?

Det du beskriver er ren og skjær mobbing!
Ikke noe annet!

Er du organisert, så ta det opp med din organisasjon.
Det må være ditt første skritt her.

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12913
15.10.19 22:45

Ikke ok oppførsel for alt i verden.. dette må du gå videre med.

Siljan
16.10.19 10:40

Er enig med dere. Det er ikke ok oppførsel og jeg opplever det som svært plagsomt. Jeg gruer meg fryktelig til å jobbe med vedkommende. Denne uken så er vi bare på vakt sammen en dag / kun 4 timer. Men til tross for så liten tid så gruer jeg meg veldig til disse 4 timene. 

jonas
jonasInnlegg: 33855
16.10.19 10:52
Siljan: Det er ikke ok oppførsel og jeg opplever det som svært plagsomt. Jeg gruer meg fryktelig til å jobbe med vedkommende.

Som noen sier over her, er du organisert i noe fagforbund? Ta det opp med tillitsvalgt på arbeidsplassen. 

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12913
16.10.19 22:56

Denne "sjefen" er det daglig leder i bedriften? eller er det en ansatt som har fått litt personalansvar?

Siljan
25.10.19 10:08

Personen er ikke daglig leder, men det plager meg, og jeg blir ekstra nervøs , og kan dermed glemme lettere / gjøre småfeil enda lettere som en konsekvens av stresset. 

rocket147
rocket147Innlegg: 28304
25.10.19 10:22
Siljan: Personen er ikke daglig leder

Kva for tittel/stilling denne personen har er ikkje så viktig. Denne oppførselen frå ein overordna er uansett forkasteleg, og går greitt under definisjonen mobbing. Ta det opp med tillitsvald om det er organisasjon, eller med ein kollega du har tillit til. Du er neppe aleine om å bli behandla dårleg viss dette er ein person som er "sjef" over fleire.

Siljan
19.11.19 20:15

Takk for svar alle sammen. Dette er en avdelingsleder. Vedkommende hadde gått videre til hovedsjefen å klaget om meg. Dermed fikk jeg en god annledning til å fortelle at hun behandler meg dårlig og urettmessig til hovedsjefen. Jeg håper på at hun slutter å behandle meg på den måten som hun har gjort nå. Jeg gruer meg alltid til å gå på jobb og det er ikke noe kjekt å ha det slik. 

Jeg søker nye jobber men det er ikke lett å få. 

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24466
18.02.20 18:57
Siljan: Jeg gruer meg alltid til å gå på jobb og det er ikke noe kjekt å ha det slik.

Hvordan går det?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg