Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lønnsjustering

NYTT TEMA
Meretzki
MeretzkiInnlegg: 36
04.06.20 07:48

Håper kanskje noen her har mer informasjon og innsikt i dette, enn meg.

Jeg jobber i en bedrift som har slitt økonomisk i flere år. Vi har ikke hatt ordentlig lønnsjusteringer på minst 6 år. Unntak, 1000,- kr ekstra i fjor, og noe ekstra til sommmerferien for noen år siden. (Pga. utregningen sjefen bruker...)

Jeg jobber som produksjonselektroniker, og har fagbrev. Etter arbeidstilsynet sine sider, kan det se ut som om jeg har lønn under minste-lønns satsen. 

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/#Minstelønnpertime

(Lønn elektro)

Er det lov?

(Innlegget ble redigert 04.06.20 07:48)

fargerik
fargerikInnlegg: 67277
05.06.20 10:42
Meretzki: Håper kanskje noen her har mer informasjon og innsikt i dette, enn meg. Jeg jobber i en bedrift som har slitt økonomisk i flere år. Vi har ikke hatt ordentlig lønnsjusteringer på minst 6 år. Unntak, 1000,- kr ekstra i fjor, og noe ekstra til sommmerferien for noen år siden. (Pga. utregningen sjefen bruker...) Jeg jobber som produksjonselektroniker, og har fagbrev. Etter arbeidstilsynet sine sider, kan det se ut som om jeg har lønn under minste-lønns satsen. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/#Minstelønnpertime (Lønn elektro) Er det lov?

Dette er vel noe du får best hjelp med dersom du tar kontakt med det fagforbundet du er medlem av.

chakala
chakalaInnlegg: 70
06.06.20 12:22

Hvis det er en privat bedrift som ikke er omfattet av tariff kan de i prinsippet gjøre hva f de vil. Hilsen både fagforbund og arbeidstilsynet. Beste er å se seg om etter en mer seriøs arbeidsgiver, selv om det er lettere sagt enn gjort særlig i grisgrendte strøk. 

petterG
petterGInnlegg: 9698
06.06.20 20:54