Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan kan folk kjøpe dette?

NYTT TEMA
Gitlis
GitlisInnlegg: 157
10.07.08 22:04
I dag merket jeg meg for første gang Tines siste nyvinning; fruktvann. For en flaske med 0,3 liter juice og 0,2 liter vann kan man altså betale 17 kroner. Om man ikke regner inn prisen på vann (som er ubetydelig i alle tilfeller) står man igjen med en literpris på denne juicen på nærmere 57 kroner. Og dette kjøper altså folk. Man kunne jo forestille seg at man solgte halvlitersflasker som var fylt 3/5 opp med juice der en selv kunne fylle på med vann fra springen, og sett om noen hadde betalt for det. En liter juice fra Tine koster ellers rundt 18-19 kroner.
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48473
10.07.08 22:37
Fruktvann er vel et annet produkt? Men du tenker vel på Tines 60 40?

Uansett, prisen på vann er jo ikke ubetydelig. Imsdal selges jo for nesten samme prisen. Poenget er vel at alternaitvene er enten vann (som da vil være forholdsvis dyrere, fordi den ikke inneholder noe som "koster noe") eller brus eller f.eks. Farris med smak.

Da vil sikkert en del tro og mene at dette nye produktet er sunnere, og den utgaven med eple er slett ikke så verst (fikk den som gratis smaksprøve). Men personlig er jeg helt enig med deg: Dette er en uhørt pris. Tine skylder visstnok på at det er en "designflaske", men kan ikke forestille meg noe annet enn at dette er et produkt både Tine og butikkene tjener grovt på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg