Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Harryhandel

NYTT TEMA
bergy
bergyInnlegg: 6948
12.07.08 22:40
Hei.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur over grensen for å handle litt. Problemet mitt er at jeg er sørgelig lite prisbevisst. Jeg lurer derfor på hvilke varer/produkter som virkelig lønner seg å kjøpe i Sverige foran Norge.
Stein_Glasshus
Stein_GlasshusInnlegg: 1834
13.07.08 12:21
Først og fremst kjøtt og kylling. Ellers er det meste noe billigere (husk kronekursen), men skjær klar av fisk, det er som regel billigere og bedre i Norge.

Dernest øl og vin (ikke sprit), men da får du jo et moralsk og kanskje praktisk problem med grensepasseringen.
HarryH
HarryHInnlegg: 30032
13.07.08 12:23
Hvis du da har noe mer plass i bilen/bussen/båten/toget, så bør du fylle den med musikkinstrumenter. Slikt er mye billigere i Sverige, visstnok.
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48459
13.07.08 12:25
Kjøp deg ei gås! Det skal visstnok være mye billigere der borte. Det er ikke helt sesong, dog, så kanksje muligens utvalget er noe begrenset. Vet ikke om hvordan det er med svenskenes forhold til and, men hvis dette finnes er det garantert mye billigere enn i Norge.
MegMix
MegMixInnlegg: 704
13.07.08 12:26
Var på harryhandel (Nordby ved Svinesund) i forrige uke. Synes det er blitt dyrere.
Vin er en god del billigere, det samme gjelder godteri og mineralvann. Røyk er billig. Men ellers synes jeg mat begynner å nærme seg norske priser.
Hysteria3
Hysteria3Innlegg: 40192
13.07.08 12:28
"Dernest øl og vin (ikke sprit)"

Hvorfor ikke sprit? Det er da betraktelig billigere i Sverige.
Stein_Glasshus
13.07.08 13:14
Hysteria3 skrev:
"Dernest øl og vin (ikke sprit)"

Hvorfor ikke sprit? Det er da betraktelig billigere i Sverige.

Eksempel: Johnny Walker red label Systembolaget: 214,14 med en kronekurs på 0,86, Polet skal ha 309,90. Dette ifølge deres websider.
lbakkemo
lbakkemoInnlegg: 11136
13.07.08 22:31
Piller mot hodepine og nesespray som du går på apoteket og kjøper.Utrolig mye billigere. Bokser med 100 piller gjør også sitt til at du får mye for pengene. Jeg kjøper alltid magnecyl/koffein, magnecyl og koffein. Også ibuz er mye billigere i Sverige.
overlapp
overlappInnlegg: 687
14.07.08 13:51
Kylling er klart billigere. Når det gjelder bacon holder jeg meg unna den svenske. De par gangene jeg har kjøpt har den vært full av vann - mye dårligere enn den norske. (Gjelder vakumpakket småporsjoner)
GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 82933
15.07.08 00:42
Det en ser her jo at det meste som er billigere i Sverige er alskens ting som vi ikke har godt av; alkohol, tobakk, flesk etc....., mens ting som virkelig er bra som f. eks fisk og en del grønnsaker er billigere i Norge. Legg så til lønnsforskjellene mellom Sverige og Norge og en ser med en gang at Norge er mye bedre å bo i enn det kjøttbulle- hølet på andre siden av grensen.
TURBRA
TURBRAInnlegg: 38927
15.07.08 01:14
Ja, matvarene har blitt dyrere i Sverige i det siste. Bacon og endel ost kan være billigere fortsatt. Bensinen har også vært billigere i Sverige, ikke så mye men litt!
Stein_Glasshus
15.07.08 17:35
GiPazzini_85 skrev:
Det en ser her jo at det meste som er billigere i Sverige er alskens ting som vi ikke har godt av; alkohol, tobakk, flesk etc....., mens ting som virkelig er bra som f. eks fisk og en del grønnsaker er billigere i Norge. Legg så til lønnsforskjellene mellom Sverige og Norge og en ser med en gang at Norge er mye bedre å bo i enn det kjøttbulle- hølet på andre siden av grensen.

Trådstarter planlegger en tur til Sverige for å handle billig, ikke flytte dit!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg