Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Varierer du matinnkjøpene dine?

NYTT TEMA
EpIet
EpIetInnlegg: 1807
13.07.08 11:09
Jeg er definitivt ikke som min mor. Hun har kjøpt det samme pålegget i over tjue år, det vil grovt sett si Norvegia, salami, servelat, leverpostei (den gule) makrell i tomat og lettmajones.

Da jeg flyttet ut fant jeg ut at det var gørrekjedelig å kjøpe samme pålegg to ganger på rad, og slik har det fortsatt for meg. Finner jeg noe jeg ikke har smakt ennå, så kjøper jeg det. Jeg vender tilbake til visse typer ost og makrell, men ellers er det sjelden jeg spiser det samme i måneder på rad.

Hvordan er det med dere?
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48459
13.07.08 11:27
Hehe. Alltid artig med litt tilbakeskudende innlegg. Synes det er interessant å se tilbake hvordan tidene var før.

I barndomshjemmet var det i hovedsak tre typer pålegg: Norveiga, Brunost og fårepølse. I tillegg kom hjemmelaget syltetøy av solbær og stikkelsbær. Dette svært ordinære og drepende kjedelige utvalget ble av og til variert, det kunne være seg at det vanket litt røkt makrell, en hjemmelaget italitensk salat (god!), en boks makrell i tomat, servelat etc. Etter hvert ble det også jarlsbergost i tillegg til Norgvegia. Glemte en ting: Honning stod også ofte på bordet. I tillegg ble det av og til benyttet tubeoster fra kavli, samt kaviar, majones, Ridderost etc. Jeg tror min far hadde denne matpakken i 30 år: En skive med brunost, en med Norgeviga og en med fårepølse..

Jeg kjøper også nye produkter hele tiden. Senest i går da jeg prøvde Philadelfiaost med agurk/feta. Ellers liker jeg litt gode oster, f.eks. Ridderost (den uvaskede), litt spennende marmeladetyper (jeg kjøpte en del av dette i London i vår), ulike salater etc. Ellers kjøper jeg kjøttpålegg hvis de er i passe små pakker for en enehusholdning. Men søndag frokost er alltid uten variasjon: To bløtkokte egg og engelsk marmelade. Til dette Brekfast Tea. Kaffeen kommer først senere på søndagen.

Oilskin
OilskinInnlegg: 11173
13.07.08 12:01
I mitt første studieår startet jeg med kun studielånet grunnet beinhard nedbetaling av en nesten ny bil. I februar kom krisen og løsningen var mannen som kom på døra og solgte appelsinmarmelade i 5 liters spann. I tre måneder levde jeg på kneip og denne marmeladen! En telefon hjem hadde sikkert ordnet dette, men noe stolthet hadde man da! De neste årene "lastet" jeg godt opp gjennom masse jobbing i ferier og levde veldig godt.
Nå for tiden er jeg så absolutt ikke noen trofast bruker av ett eller få produkter. Det finnes jo en masse spennende ikke-farserte kjøttprodukter som må prøves. Og ostedisken til Helgø (Stvgr) er jo en osteelskers Mekka. Og nå spiser jeg til og med appelsinmarmelade, men helst den noe bitre engelske versjonen!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg