Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

onsdagsmiddagen blir

NYTT TEMA
Dinta
DintaInnlegg: 309
16.07.08 13:54
biff med løk, poteter, tomater Noe mer tilbehør?
Tror mannen min hopper i taket av glede når han får høre menyen. Entrecote til meg og mørbrad til han.
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48459
16.07.08 14:10
Blir han ikke sur når du får entrecote og han mørbrad? :-)

Dette var forresten helt likt min søndagsmeny. Stekte poteter.

Min onsdagsmiddag blir ikke rare greiene, ettersom jeg snart går på jobb. Er Salma-fileten på Meny fersk, så tar jeg med en bit av dette og spiser den rå. Hvis ikke blir det noe annet ferdigmat, f.eks. en av Saritas indiske ferdigretter. Også Toro har noen indiske retter, men jeg kan ikke fordra at Toro har blandet ris og saus. Det hele blir uspiselig når risen er blandet i sausen.
Dinta
16.07.08 14:27
Han vil heller ha mørbrad så han får det som han vil. Hadde du noe mer enn stekte poteter ved siden av? Råstekte?
DrSchwei
16.07.08 14:31
Råstekte nypoteter, ja. Bare krydret med rosmarin og salt.
Dinta
16.07.08 14:32
Litt olje og så rett inn i stekovnen på ca. 200 grader?
Yes det blir tilbehøret idag.
Pizzagutten
PizzaguttenInnlegg: 4675
16.07.08 14:46
Beinfrie møre koteletter med fløtegratinerte poteter med hvitløk på meg etterpå, gleder meg skikkelig :-)
DrSchwei
16.07.08 15:40
Det finnes knapt bedre ting enn stekte poteter.

Butikken min hadde verken Salma eller Saritas i dag. Det ble si stedet en boks bacalao fra Fiskemanden, mener å huske at den var kurant for å være ferdigbacalao. De hadde også Lofoten, men synes å huske at den var skikkelig utvanna og ikke god, den var også en god del dyrere.

Til dessert unner jeg meg i dag to sjokoboller med banansmak fra Den lille kokosbollefabrikken.
Heroinchic
HeroinchicInnlegg: 546
16.07.08 17:02
Jeg har ofte lurt på hvordan ferdig bacalao er. Er veldig glad i bacalao (halve slekta bor i Kr. Sund:)), men har aldri turt å prøve den ferdige. Fiskemanden er bedre enn Lofoten altså?
Ozeania
OzeaniaInnlegg: 77
16.07.08 17:21
Enkel og grei onsdagsmiddag her; Panert sei(nok fett i, så bare stekt i steikeovnen),kokte poteter og amerikansk grønsaksblanding - ja, og litt smelta smør. Ok da, ikke sunneste onsdagsmiddagen akkurat, skal ut å gå tur nå, hehe.
KaareKrapp2
KaareKrapp2Innlegg: 1828
16.07.08 19:55
Maiskolber er godt tilbehør til biff, synes jeg. Samt stekt, fersk sjampinjong. Dropper også bernaise og tar heller en klatt persillesmør på toppen.

Mvh Krapp
DrSchwei
16.07.08 21:51
Heroinchic skrev:
Jeg har ofte lurt på hvordan ferdig bacalao er. Er veldig glad i bacalao (halve slekta bor i Kr. Sund:)), men har aldri turt å prøve den ferdige. Fiskemanden er bedre enn Lofoten altså?
-
Ja da var den fortært. Det var veldig mye poteter. Fire små biter med fisk. Og veldig mye saus. Men hovedpoenget er at sausen er "rimelig god" - det er nokså mye olje i forhold til vann, og ikke minst er den krydret slik at man får en umiskjennelig ettersmak av bacalao når man spiser den. Det mest positive er at sausen er ganske god.

Er man glad i skikkelig bacalao er dette selvsagt en dårlig ersatning. Men jeg i forhold til andre ferdigprodukter er ikke denne dårlig, og man blir faktisk nesten mett om man tar litt brød ved siden av . Og den kostet under 40 kr.
TURBRA
TURBRAInnlegg: 38927
16.07.08 22:03
Stekt makrell, agurksalat og rømmedressing, med en Clausthaler til!
TickleMyBrain
TickleMyBrainInnlegg: 828
17.07.08 21:37
Onsdagsmiddagen min ble (sent, men godt): Scampi Fritti Garlic, basmatiris med en anelse soyasaus. Egenprodusert plukksalat/isbergsalat, tomater, reddik og sesongens første egenproduserte sukkererter som ble en anelse frest i panna. Italiensk olje/eddik-dressing over salaten.

Dette smakte jammen godt. (Første hjemmelagde middagen på en del dager.)
Klikk for å gå tilbake til toppen