Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fredasgsmiddagen blir

NYTT TEMA
Dinta
DintaInnlegg: 309
18.07.08 13:55
Kinesk wok m/nudler, svinekjøtt og wokgrønnsaker.
Eller har noen noe bedre forslag. Hvordan er det å bruke f.eks. scampi?
Vil helst bruke ferdig saus, - forslag?
NB! Mener fredagsmiddagen...
KaareKrapp2
KaareKrapp2Innlegg: 1828
18.07.08 14:20
Scampi går finfint. Pass på at du ikke oversteker dem, da blir de seige.

Blue Dragon-posene er greie, en velutstyrt dagligvare eller innvandrersjappe har dem. Alternativt er det greit å ha i en dæsj chili- eller østerssaus også.

Mvh Krapp
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48459
18.07.08 14:29
Personlig synes jeg det aller viktigste i wok er MYE ingefær (fersk) og hvitløk. Og da ble jeg sulten.. :-)
Dinta
18.07.08 14:40
River jeg ingefær over eller skjærer den i småbiter sammen med hvitløk? Skal jeg steke/frese dette i oljen før jeg har i scampiene for at oljen skal ta smak?
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48459
18.07.08 14:56
Du kan enten finhakke eller rive ingefær. Jeg pleier vel å hakke for å slippe å måtte vaske rivjernet. Bør ikke frese for lenge i hvert fall, det må ikke ta farge!. Jeg pleier vel å ha dette oppi samtidig med grønnsakene.

Hvis du bruker scampi bør disse stekes før du steker grønnsakene, slik at du har kontroll på stekingen - det er viktig at de bare såvidt blir gjennomstekt. Derretter steker du grønnsakene, og så har du scampiene over til slutt.

Ellers kan jo scampiene marineres med olje, ingefær og hvitløk (chili glemte jeg, men litt må med) i forkant for å få litt av denne smaken på selve scampiene.
Dinta
18.07.08 14:59
Tusen takk for flott hjelp!!
God helg!
Pizzagutten
PizzaguttenInnlegg: 4675
18.07.08 15:44
Schnitsel på meg i dag, men undrer hva jeg skal ha ved siden av..
Hva i all verden passer godt til dette ?
Har som regel hatt pasta, men vil gjerne ha noe mer spennende enn det til..
Ozeania
OzeaniaInnlegg: 77
18.07.08 15:55
Poteter og salat? Ikke så spennende det heller akkurat, men det funker...

Ellers blir fredagsmiddagen her uten særlig oppvask; skal straks tusle bort på nærbutikken meny for å kjøpe ferskt brød og masse godt pålegg.
Klikk for å gå tilbake til toppen