Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Syltelabber

NYTT TEMA
birger_8
birger_8Innlegg: 207
19.07.08 11:04
Hvilken vin skal man drikke til Syltelabber? Skal ha selskap i helga, syltelabber og snurring.
tikk
tikkInnlegg: 26778
19.07.08 15:20
Brennevin. Helst hjemmelaget.
Oilskin
OilskinInnlegg: 11173
19.07.08 15:40
birger_8 skrev:
Hvilken vin skal man drikke til Syltelabber? Skal ha selskap i helga, syltelabber og snurring.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Spenstig meny! Jeg kan ikke forestille meg noe annet enn øl og gammel Oppland til dette.
vicfalk
vicfalkInnlegg: 960
19.07.08 19:32
Dette var virkelig et artig spørsmål, birger 8! Fordi: I det siste nummeret av magasinet Vinduet, gir forfatteren og vinspesialisten Øivind Hånes en høyst humørfylt orientering om vinvalg til hermetikk. Her er Snurring nevnt spesielt, og han foreslår en kremaktig pinot blanc. Ellers går han for eks for en pinot noir fra Burgund (eller en nebbiolo fra Piemonte) til "viltretten Joikakaker", mens han foreslår "en livlig barbera med mye fruktsyre til Spagetti a la Capri. Lykke til!
birger_8
birger_8Innlegg: 207
19.07.08 19:42
Jeg hørte om en som hadde rødvin til spekesild og Aquevitt. Aque vitt passer også til stekt småsei. Ellers så er det heimbrent og tomatsuppe.
Freitas
FreitasInnlegg: 17449
19.07.08 21:53
Tørr rød portvin vil fungere utmerket. Men det er vrient å få tak i på polet, dårlig utvalg. Det blir vel litt kraftigere vin enn det du hadde tenkt deg, men prøv, og få en positiv overraskelse.
Oilskin
OilskinInnlegg: 11173
20.07.08 00:15
birger_8 skrev:
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Fallt menyen i smak? Og vinen? Opplys oss uvitende og nysjerrige :-))
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg