Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skuffet over møkkabutikken Bunnpris..........

NYTT TEMA
Ellis25

Ellis25
04.08.08 23:14
Sorry,men jeg bare må si min ærlige mening om Bunnpris.Deres motto er "prisene til bunns,men ikke utvalget.Det er jeg neimenn ikke enig i,jeg har en lokal bunnpris som jeg aldri bruker annet enn på søndager og jeg kan ærlig talt si at det er neimenn ikke billigere der enn på ica,meny etc.....Ihvertfall ikke nevneverdig,faktisk er flere varer dyrere enn i andre dagligvare butikker!
Er bare fordi det ikke er andre butikker åpne på søndager jeg handler der,men sef foretrekker jeg helst andre butikker fremfor den forbanna møkkakjeden bunnpris.

Og jeg undres over den rare regelen om at søndagsåpne butikker(bunnpris og joker)ikke kan være over 100 kvm.Hva i helsike har det å si om så Kiwi som er mye større kunne vært åpent,skal man la folk kunne handle vått og tørrt på søndager så syns jeg man kunne hatt flere og bedre valgmuligheter enn bare bunnpris og joker.Bor i oslo så vet ikke hvordan det er andre steder.

Annet jeg misliker med bunnpris utover at de ikke er så billige som de påstår er at det ofte er rotete og mangel på essensielle varer,og som jeg har sett ihvertfall på min lokale bunnpris;masse råtten frukt og fluer surrende rundt frukt/grønssaksavd!!!!

Bor jeg i Norge der jeg bør forvente å bli forespeilet et godt utvalg av fersk frukt uten store muggflekker med fluer surrende rundt eller bor jeg i et fuckings u-land der jeg ikke kan forvente annet????Tenker her på kunnskap om hygiene og matoppbevaring,mtp at jeg bor der jeg bor så forventer jeg laaaaaangt bedre!

Og en annen ting;sorry meg men jeg undres nesten på om sammenhengen mellom å være en dårlig butikk(drar ikke alle bunnpriser over en kam,referer kun til min lokale)har en del å gjøre med at det er nesten utelukkende utlendinger og oxo flest unge mennesker på jobb der?
Feks på min lokale meny der du har både unge,eldre,norske,utenlandske opplever jeg jo ikke det samme;verken ndg utvalg eller kvalitet på varene.Eneste er jo at meny ikke er spes billig,men who cares;det er en god kjede der jeg vet er fornøyd med hva jeg får.

Alle syns sef Meny er bedre enn bunnpris,samme med Kiwi, etc men er det en unnskyldning for at Bunnpris ikke generellt sett kunne vært en like bra butikk?

Og til sist;skulle ønske molbostaten Norge kunne fjerne det tåpelige forbudet om å ha søndagsstengte butikker,det er jammen meg noe som kun er typisk norsk,i usa f.eks har de ikke bare alt åpent på søndager men til langt på kveld!

Og hadde butikker(alle slags,ikke bare mat)oxo vært åpne på søndager så hadde ikke halve oslo trengt seg ned i oslo sentrum fordi man ikke orker i ukene.Snakker av egen erf,er skutt etter jobb så skal jeg ned til byene skjer det nesten kun på lørdager.Og da er det i likhet med mange andre.sorry om jeg kom litt vekk fra temaet,men poenget er til syvende og sist at jeg ønsker flere og bedre valgmuligheter ndg handel selv om det er søndag.

UVox

UVox
04.08.08 23:27
Det med de 100kvm får du nesten spørre Frk. Brustad om.

Hva gjelder Bunnpris er dette ingen gourmetkjede, så man får hva man får og det er tross alt bedre utvalg og billigere enn Statoil eller 7-11. I likhet med deg handler jeg ikke hos Bunnpris andre dager enn søndager, og i søndagsåpentsegmentet greier de seg fint mht. utvalg. Det er - i det minste her i Oslo - Bunnpris' nisje, sen kveld og søndag.

Frukt og grønt; bor du i en større by er det ingen grunn for å handle slikt hos kjedene. Kiwi, Rimi, Rema, Joker holder sørgelig dårlig kvalitet (og høye priser) på denne varegruppen. Gå til en spesialisert frukt- og grønthandler for å få utvalg pluss å spare kroner.
lbakkemo

lbakkemo
04.08.08 23:37
Du store min. Mitt råd er at du finner deg et annet land å bo i. Og ellers prøve å få litt tid til å handle på de første seks dagene i uken. Der jeg bor er kan jeg handle matvarer fra kl. 07.00 til 23.00 på hverdager og på lørdager fra 09.00 til 21.00. På KIWI og REMA. I tillegg har jeg en stor grønnsakbutikk og et bakeri som er åpen 7 dager i uken.
Ellis25

Ellis25
04.08.08 23:57
For et svar!Når i helsike antydet jeg at jeg kun handler mat på søndager?Sa jeg ikke hadde andre muligheter enn bunnpris på søndager,det er stor forskjell!
Skal jeg måtte ta til takke med en møkkabutikk syns du selv om det er søndag?

Ja det er faktisk flere grunner til at jeg gjerne skulle bodd i et annet land,men det er lettere sagt enn gjort.Ikke bare pga dårlige handlemuligheter på søndager,(hadde det vært det eneste skulle jeg ikke sagt noe)men rettssystem,innvadringspolitikk etc,naive politikere etc.....

jaja d blir en diskusjon som ikke hører hjemme her,men min mening om akkurat min lokale bunnpris står fast,jeg får heller handle mye på lørdager eller før sånn at jeg slipper å mangle noe.det er neimenn ingen glede å traske rundt i en trang,skitten bunnpris-butikk der jeg ender med å betale like mye som om jeg skulle handlet på en hvilken som helst annen butikk,bare med unntak av 7-11 ,statoil sef....

focus2-0

focus2-0
05.08.08 13:42
Nå kan jeg jo bare svare for meg selv da, men den bunnprisbutikken jeg har som nærbutikk er egentlig veldig bra og dekker det behovet jeg har til basishandling.. Stort fokus på å ha delikat frukt/grønt avdeling bl.a. Det betyr enormt mye for meg. En annen ting jeg mere opptatt av er å bruke de lokale gårdsmatutsalg som finnes i regionen for å få dekket mitt behov for virkelig god mat.

Når det gjelder åpningstider, hvorfor i pokker skal de ha åpent på søndager. De som jobber der må jo få en fridag de også. Og om de hadde stengt i 6-7 tia på kvelden hadde vi tilpasset oss det også. Tenk litt på hva det koster å ha butikken åpen så sent bare for noen få kunder. Klart det er behagelig for oss kunder med slike åpningstider, men det er strengt talt ikke nødvendig. Se f.eks. på Danmark, der stenger det meste i 7-tia, i alle fall litt utenom de aller største byene.

Go mat e d bæsste æ et
DrSchwei

DrSchwei
05.08.08 14:08
Du er altså misfornøyd med din lokale Bunnpris. Har du klaget? Det er kanskje bedre å gi beskjed til butikken eller kjeden enn å kommentere det her?

Jeg har ikke noe spesielt godt forhold til Bunnpris. Jeg synes navnet er dårlig - ordet "bunn" frister ikke når man skal handle spiselige varer. Og logoen er stygg, og har dessuten de klassiske "giftfargene" - svart og gult.

Men så begynner du så snakke om konseptet Brustad-bua. Dette synes jeg er et meget bra kompromiss. De fleste ønsker ikke at det skal være fritt fram for søndagsåpne butikker - vi trenger en dag som er litt annerledes enn alle andre dager, uten press på oss til å handle. Samtidig så vil det være noen butikker, i tillegg til bensinstasjoner, som holder åpent.

Jeg klarer meg utmerket med min lokale Joker-butikk på søndager. Elllers i uka handler jeg selvsagt andre steder.
DrSchwei

DrSchwei
05.08.08 14:08
Du er altså misfornøyd med din lokale Bunnpris. Har du klaget? Det er kanskje bedre å gi beskjed til butikken eller kjeden enn å kommentere det her?

Jeg har ikke noe spesielt godt forhold til Bunnpris. Jeg synes navnet er dårlig - ordet "bunn" frister ikke når man skal handle spiselige varer. Og logoen er stygg, og har dessuten de klassiske "giftfargene" - svart og gult.

Men så begynner du så snakke om konseptet Brustad-bua. Dette synes jeg er et meget bra kompromiss. De fleste ønsker ikke at det skal være fritt fram for søndagsåpne butikker - vi trenger en dag som er litt annerledes enn alle andre dager, uten press på oss til å handle. Samtidig så vil det være noen butikker, i tillegg til bensinstasjoner, som holder åpent.

Jeg klarer meg utmerket med min lokale Joker-butikk på søndager. Elllers i uka handler jeg selvsagt andre steder.
Hysteria3

Hysteria3
05.08.08 14:12
Jeg skulle likt å høre hva som er deres lokale Bunnpris-butikk? Har vært på tre-fire stk i Oslo og syns alle er helt ok til søndagsbutikk å være.

Hysteria
Pizzagutten

Pizzagutten
05.08.08 17:02
Jeg bor i brinken og har en rett over og rett nedenfor meg,og jeg er fornøyd ihvertfall...
Handler ofte røyk der når jeg skal ut og de er billigst på det rundt her ihvertfall, kneipbrødet til under 5 spenn er dugandes og ålereit og holder i dagesvis, 1 1/2 liter brusen til 10 kr er helt grei osv osv, så jeg handler ofte på ene av bunnprisene mine ihvertfall..
Gilmour_Legend

Gilmour_Legend
05.08.08 17:09
--Jeg kommer nå med det svaret du sikkert ikke vil ha men jeg klarer ikke la være: Hvorfor handler du i det hele tatt på søndager? Som en annen sa så kan man handle mat og drikke 6 dager i uken mellom kl 7 og 23 og enda så klarer du deg ikke gjennom søndagen?? Helt ubegripelig i min verden. Kjøp et brød og en liter melk ekstra på fredag eller lørdagshandlingen så vips er problemet ditt løst. Jeg har aldri satt mine bein i en butikk på en søndag sammen med desperate cola og grandiosahandlende ungdommer, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Gilmour
vidar

vidar
05.08.08 17:13
Det er nok ikke plassen å gjøre familiehandelen på (ihvertfall ikke den her i Sofies gate), men jeg synes den fungerer utmerket for meg. Frukten har ikke vært noe dårlig de gangene jeg har vært der, og ingen andre utgåtte varer. Selvfølgelig er det trangt mellom hyllene, og på søndager kan det være mye folk, men du går bare ikke rundt med en svær handlevogn her inne uansett.
Ellis25

Ellis25
05.08.08 22:32
For all del,gjør meg ingenting Gilmour at du lurer på akkurat dette;for jeg lurer på det samme selv.Svaret er at jeg er verdensmester i dårlig planlegging og mangler evne til å tenke lengre frem i tid enn 1 dag ndg matvarer.
Jeg har bare ikke evne til å gjøre storhandel 1-2 ganger i uka,mnden er bare å glemme.
Nesten uten unntak ende jeg opp med å småhandle litt hver dag,og selv om tanken streifer meg på fredag eller lørdag at jeg skal handle litt mer som du sier sånn at jeg ikke trenger noe på søndager ender jeg like forbannet opp med å dra med litt for lite mat til å klare meg i hele helgen.

Er som om hjernen bare ikke kan innse den fordelen det er å handle mer og mer sjelden,istedet for lite og ofte.
Dette bare må jeg endre på,for da slipper jeg deprimerende turer på bunnpris på søndager.

Hører noen si de er fornøyd med sin bunnpris,da er det akkurat min som suger spesielt mye da tydeligvis.
Ikke det at jeg ikke finner likandes mat der(ikke så billig de skal ha det til riktignok da men)men bare det å se den motbydelige frukt/grønt avd med som sagt fluer surrende rundt og råtten frukt(sef er ikke all frukten råtten,men kvaliteten er jevnt dårlig)gjør at jeg gir f i om så de hadde hatt en butikk flottere enn et palass;å se skjemt mat i en butikk makes me sick!

Og merkelig nok,de butikkene jeg ser akkurat dette i er lavstatusbutikker,som f.eks bunnpris,joker.......Ikke snakk om at jeg har sett noe sånt på meny butikken min over veien,kanskje et og annet skjemt jordbær i en kurv,men ikke frukt med store muggflekker og fluer kretsende rundt.
tenk den tanken om at de fluene legger egg,som klekkes ut til larver som igjen blir til surrende fluer rundt frukten folk skal kjøpe.

Sånt kan jeg ikke akseptere selv om det er en billigkjede og du ikke forventer samme nivå som meny,ndg matoppbevaring/hygiene skal de ha samme kunnskap og stolthet som enhver annen ansatt i butikk!

Hysteria3

Hysteria3
06.08.08 15:24
Hvilken Bunnpris handler du på, Ellis?
Ellis25

Ellis25
06.08.08 23:21
Bunnpris i Dæhlengata,like ved Carl berner.
Nå har de begynt med noe sånne pizzabolle-greier,altså noe du varmer opp selv.Greit det,men hva med å ha de i en lukket boks og ikke bare liggende løst?Brød kommer jo i poser,samme med boller,rundstykker etc.,......jeg vil rett og slett ikke kjøpe mat som ligger "løst",hvem vet hvem sine skitne fingre som har vært der før deg?av akkurat samme grunn kjøper jeg allltid frukt i boks,so what om det er dyrere;men som sagt så frister ikke fruktavd på min bunnpris akkurat.

ta deg en tur du hysteria,og se hvordan ståa er når du er innom.jeg innrømmer gjerne at siden jeg kun er der på søndager så kan sef ting være annerledes ellers i uka.men jeg mener at kunder skal aldri måtte gå ut igjen med dårlig inntrykk av en butikk selv om de ikke er der så ofte.

det er jo nettopp derfor jeg ikke vil gå dit mer enn høyst nødvendig.
Brewcastle

Brewcastle
07.08.08 04:36
Ellis25 skriver at han/hun kun er på sin Bunnpris på søndager.... og tydeligvis er det største problemet "sånne pizzabolle-greier, altså noe du varmer opp selv".
-Det høres ut som en vare man også finner i frysedisken. F.eks. pirog. Eller hva med å slå seg løs med en ferdigpizza?
Ser uansett ikke problemet med denne Bunnprisen. Vi nordmenn får de butikkene vi fortjener: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/07/542837.html
Vi klager på matvareprisene, og kjøper det simpleste vi kan finne i butikkene. Selvfølgelig tilpasser butikkene seg etterspørselen. Så før man klager bør man kanskje tenke over sine handlevaner....
Gilmour_Legend

Gilmour_Legend
07.08.08 13:03
Brewcastle skrev:
Ellis25 skriver at han/hun kun er på sin Bunnpris på søndager.... og tydeligvis er det største problemet "sånne pizzabolle-greier, altså noe du varmer opp selv".
-Det høres ut som en vare man også finner i frysedisken. F.eks. pirog. Eller hva med å slå seg løs med en ferdigpizza?
Ser uansett ikke problemet med denne Bunnprisen. Vi nordmenn får de butikkene vi fortjener: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/07/542837.html
Vi klager på matvareprisene, og kjøper det simpleste vi kan finne i butikkene. Selvfølgelig tilpasser butikkene seg etterspørselen. Så før man klager bør man kanskje tenke over sine handlevaner....

--Meget bra innlegg Brew. Sålenge Nordmenn på død og liv skal ha de mest crappe og billigste matvarene så tilpasser selvsagt butikkene seg som du sier. Vi kan bruke titusener på ferier,flatskjermer,stereoanlegg og diverse annen luksus. Men når det kommer til mat skal man spink og spare å kjøpe kun de aller billigste produktene.

Gilmour
Ellis25

Ellis25
08.08.08 23:43
Gratulerer,her klarte du å misforstå noe innmari ........les det første innlegget mitt bedre og så de andre så ser du at jeg ikke et eneste sted antyder at de udekkete pizzabollene er det jeg syns er det største promblemet med min bunnpris,men det er noe jeg sef ikke liker.
altså jeg liker pizzaboller,men da skal ha vært oppbevart i en hygenisk,lukket forsegling,ikke liggende løst der alle slags skitne hender kan kjenne på dem for så å bare la de ligge igjen.herregud,tror du jeg hadde mislikt min lokale bunnpris om dette hadde vært det eneste og butikken ellers i mine øyne hadde vært bra nok?

jeg sa bare enkelt og greit enda en ting jeg ikke likte ang bunnpris,jeg syns at den type mat skal oppbevares "lukket",om det er i pose,eller boks spiller ingen trille.

mulig at nordmenn er gniene ndg å kjøpe mat,det har jeg ingen kunnskaper eller formeninger om.

jeg er nå midt på treet,handler verken kjempedyre varer akkurat som jeg ikke handler billig skvip.
går mest på meny,og det er neimenn ingen billigbutikk.skulle jeg bare handlet first price kunne jeg fått det ganske billig,men jeg kjøper evt bare dusjsåpe,balsam og toaltt-papir fra first price,matvarer f,eks klarer jg bare ikke for jeg får meg ikke til å stole på at de er like trygge som andre større mer solide produsenter.

så ikke engang tro at jeg er spes gnien ndg å handle mat,jeg hadde med glede handlet på meny om de hadde hatt åpent på søndager selv om jeg hadde vært nødt til å betale mer.
focus2-0

focus2-0
13.08.08 18:32
Jeg fant, jeg fant

I dag på min lokale bunnpris sto det en svær kurv med delikate kantareller på kjøla.
Jeg måtte bare kjøpe en halvkilo.

I kveld blir det helstekt indrefilet med stekt sopp og grønn asparges, ovnsbakte potetbåter av mandelpotet med olivenolje og timian.
Saus har jeg ikke bestemt meg for enda, men jeg har fløte og rødvin i huset.

Når man er ungkar og helgepappa må man jo kose seg litt.
kamma86

kamma86
13.08.08 19:41
Det med att du ikke tørr kjøpe FirstPrice produkter fordi du ikke føler deg like trygg på dem som på større bedrifter. Vet du hvor FirstPrice kommer fra? De kjøper produktene sine fra de store produsentene som Maarud og Synøve Finden etc. men de setter på sin egen logo.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg