Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nypotetene er ikke alltid nye.

NYTT TEMA
Bessen

Bessen
13.08.08 19:31
Har hatt en mistanke om dette en stund.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=500003
baldviking

baldviking
14.08.08 22:25
Men positivt at de innfører begrepet ferskpotet, da?

Forøvrig av liten betydning for meg. Jeg spiser helst Pimpernell, som er en veldig uspennende potet.
Oilskin

Oilskin
14.08.08 22:32
Bessen skrev:
Har hatt en mistanke om dette en stund.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=500003
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Det som ikke kommer fram i artikkelen er at vi konsumenter får B-kvalitet på potetene. Den beste kvaliteten går til produksjon av chips. Det meste som kan kjøpes er fullt av sår og skrammer og tåler knapt 14 dager i kald og mørk kjeller!
oggen

oggen
14.08.08 22:49
Og nettopp derfor kjøper jeg potetene direkte fra bonden. Det meste av det som selges av poteter i butikk er dyrefor.
Shimon

Shimon
14.08.08 23:14
En stund bare??? Dette har vært et problem i mer enn 10 år, og du kan bare gjette hvor mange millioner som er brukt på å "forske" fram bedre kvalitet på potetene.... Det er mer enn du tror.

Udugelighet fra ende til annen, og ikke bare produsenten, men også omsetningsleddene får ta sin del i skylden her. Tross alt, kvaliteten på Kypros/Israel-potetene har også sunket de siste to årene. Den kommer ikke dårlig til landet, såpass lenge har jeg bodd i Midtøsten at jeg vet.

Gode kjøkken sender tilbake alt om noe er dårlig, det gjør aldri butikkene!
nanya

nanya
14.08.08 23:16
Aha, jeg reagerte på den nye betegnelsen ferskpotet da jeg handlet i dag.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg