Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bringebær!

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
14.08.08 21:27
Må si at jeg har fått smaken på bringebær i år. Det har alltid vært godt, men når det er så tilgjengelig i butikken, til en rimelig penge, blir det fråtset litt.

I år har jeg faktisk kjøpt like mange kurver bringebær som jordbær. Har lest at de har kommet fram til en ny type med god holdbarhet. Og til 20 kr kurven er det heller ikke noe å si på prisen. Og i motsetning til jordbærkurvene jeg har kjøpt, der jeg ofte har måttet kaste nesten halvparten, holder bringebær seg mye bedre.

Laget en crema catalana forrige helg, som skulle serveres med bringebær ved siden av. Men, så skjedde følgende: Cremen ble ikke tilstrekkelig stiv. Derfor droppet jeg sukkerlokket og bare plumpet noen bær ned i sausen/kremen. Så serverte jeg bringebær ved siden av.

Kjempesuksess! Kremen med appelsinsmak passet perfekt til bringebærene, og dette ble en av årets aller beste desserter i dette hus. :-)

Noen som har noen geninale bruksområder for bringebær?
Oilskin

Oilskin
14.08.08 21:49
DrSchwei skrev:
Må si at jeg har fått smaken på bringebær i år. Det har alltid vært godt, men når det er så tilgjengelig i butikken, til en rimelig penge, blir det fråtset litt.

I år har jeg faktisk kjøpt like mange kurver bringebær som jordbær. Har lest at de har kommet fram til en ny type med god holdbarhet. Og til 20 kr kurven er det heller ikke noe å si på prisen. Og i motsetning til jordbærkurvene jeg har kjøpt, der jeg ofte har måttet kaste nesten halvparten, holder bringebær seg mye bedre.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Fullstendig enig med deg her. Men for å unngå å få bringebær med islett av mark bruker jeg å strekke plastfolie stramt over og la det stå slik en times tid. Eventuell mark, og det skjer av og til, vil da komme opp på toppen av bærene og kan lett fjernes.
Gilmour_Legend

Gilmour_Legend
14.08.08 23:48
--Jeg har alltid vært av den formening at ordentlige flotte bringebær parkerer jordbær totalt. Det er utrolig godt, og jeg har selv gumlet mange kurver i sommer:)

Gilmour
TURBRA

TURBRA
15.08.08 00:10
Bringebær er kjempegodt, så jeg har også kjøpt mye av den i år. kan ikke huske at det har vært så mye bringebær i dagligvarebutikkene før?

Har dessverre ikke kjøpt det siste, for det vrimler av småfluer i og rundt pakningene som de har i nærbutikken. jeg har problemer med å bli kvitt disse "frukt/bær-fluene".

Før har pils gjort nytten, men det har imidlertid ikke funket så godt nå som før.
Da jeg hadde tatt meg et glass rødvin til middagen idag, og glemt glasset med litt vin i på bordet, oppdaget jeg at det var mange fluer i glasset, de fleste hadde druknet i vinen...
De hadde sikkert drukket seg ihjel stakkars. Vin kan brukes til litt av hvert!
oggen

oggen
15.08.08 01:16
Men villbringen er best:) Vin. likør, syltetøy, desserter, smoothies and you name it..
bijoui

bijoui
15.08.08 04:33
vi har også spist masse bringebær i sommer,har lagt de opp som en del av et fruktfat-tomt på et blunk
Klikk for å gå tilbake til toppen