Jeg vil ha sånn som er tjukk og god. Hvor får man kjøpt det?

De selger jo hele skinker, som du kan skjære av selv. Dette er visst bloddyrt, men i Sverige er det myyye billigere, så husk på det om du er over grensen neste gang.

Henger du ofte her inne, Fragment? Altså på Mat og Drikke forumet.

Jeg liker hvordan du tenker, tholgers. Min egen pastramiskinke. Damn.

Nei, ikke spesielt ofte.
Men tar gjerne imot tips om hva mer man bruke pastrami til bortsett fra på pizzaen og på brød/knekkebrød. Jeg bruker for øvrig den løvtynne varianten.

Alt jeg vet er at det ikke nytter å bruke pastrami som noen hovedattraksjon i et grovt smørbrød, sånn som den skjæres nå om dagen.

Fikk det til forrett en gang, stekt pastrami, og asparges tror jeg det var.. Helt greit.
Så har jeg fått biff, og pastrami surret rundt, det var faktisk veldig godt.

oddgeirmyklebu, du jeg sjekka nicket ditt, og tok en sjans på hva navnet ditt er, på gulesider. Bor du i "statens hus" wtf? Noe a'la det hvite hus?
Respekt.

Det er ikke så heftig som det høres ut som. De serverer forferdelige pastramismørbrød her.

Skal sjekke på jobb i morgen, se om jeg kan få sendt ei hel skinke til deg.
Skal jeg bare skrive statens hus på pakken?
bør jeg merke det med fylkesmannen, så ikke noen andre stikker av med den?

Nordfjord (Rema/Rimi?) selger ihvertfall salami-tjukk pastrami.

oddgeirmyklebu skrev:
"Alt jeg vet er at det ikke nytter å bruke pastrami som noen hovedattraksjon i et grovt smørbrød, sånn som den skjæres nå om dagen."
Det er bare å klaske flere av de tynne skivene på brødskiva, vanskeligere er det ikke. Egner seg glimrende som pålegg på smørbrød, grovt eller ikke.

Jeg mener at Gilde hadde en pakke for 2-3 år siden. Det var ferdig oppskjærte, tykke skiver. Men jeg har ikke funnet den på en god stund.

Mange tynne skiver oppå hverandre er også bedre enn en-to tykke skiver. Det er mer elegant, og det smaker også mer, sannsynligvis fordi man får større kontaktflate mot luft. Løvtynn pastrami er et av mine favoritt kjøttpålegg, når jeg en sjelden gang spiser brød med pålegg i heimen.

Pastrami har vel strengt tatt ikke noe med skinke å gjøre?? Jeg skjønner heller ikke hva som er problemet med tynne skiver så lenge det er mange nok av dem?

Tror ikke alle vet hva pastrami er, nei.
Har ved et par tilfeller flydd med Lufthansa fra Norge. Overhørte at flyvertinna spurte folk om de ville ha "cheese" or "pasrami". Da en fyr (nordmann) sa at han gjerne ville ha "salami" (..) gikk hun over til å spørre om folk ville ha "cheese" or "meat".. heheh.

sentry4 skrev:
Pastrami har vel strengt tatt ikke noe med skinke å gjøre??
----------------------------------
Hehe, tenkte akkurat det samme
Hva er det forresten som er så vanskelig med å legge mange tynne skiver sammen?