Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvitløk

NYTT TEMA
LaRitournelle

LaRitournelle
20.08.08 10:37
Går det an å spise dette uten å få hvitløksånde?
DelPaca

DelPaca
20.08.08 10:39
Hvis du skal ha mye hvitløk i en rett, kan du supplere med fersk bladpersille. Dette demper "hvitløksånden".
LaRitournelle

LaRitournelle
20.08.08 10:43
Ok, takk. Bra tips. Eller man kan spise det på kvelden når man vet at man ikke skal ha noe form for kontakt med andre mennesker.
DelPaca

DelPaca
20.08.08 10:49
...men da risikerer du at systemet ikke får fordøyd hvitløken skikkelig før du legger deg, og DA kan du bli et helvete å ha med å gjøre neste dag. Hadde en fransklærer som prøvde det der en gang. Neste dag svettet hun hvitløk. Vi fikk til og med fri fra undervisningen, fordi hun var flau.
Superion

Superion
20.08.08 11:12
Hvis hensikten er å få i seg antioksidanter som hvitløk innholder en del av så finnes det slik Møller's Hvitløksekstrakter som visstnok ikke gir noe dårlig ånde. Som nevnt kan persille også dempe lukten. Mener å ha lest at hvitløk er en av de kraftigste konsentrasjonen av "luktstoff" så kanskje vanskelig å bli kvitt den helt.
LaRitournelle

LaRitournelle
20.08.08 11:14
Greit, da skal jeg hvertfall ikke prøve det.
LaRitournelle

LaRitournelle
20.08.08 11:15
Superion skrev:
Hvis hensikten er å få i seg antioksidanter som hvitløk innholder en del av så finnes det slik Møller's Hvitløksekstrakter som visstnok ikke gir noe dårlig ånde.
__

Hensikten er å spise hvitløk, ikke få i seg mineraler, vitaminer osv.
Skalleman

Skalleman
20.08.08 11:18
Ha i hvitløken så tidlig som mulig i maltagingen. Det er særlig rå hvitløk som gir lukt.
Oilskin

Oilskin
20.08.08 13:04
Ok, takk. Bra tips. Eller man kan spise det på kvelden når man vet at man ikke skal ha noe form for kontakt med andre mennesker.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Elendig tips, spør du meg. Hvorfor i h...... skal vi nekte oss noe av det beste som finnes i matveien fordi omgivelsene kanskje kan reagere på det? (Jeg kan gjøre unntak for tannlegen! ) Hvis alle spiste hvitløk ville ingen kjenne noe. Dessuten, en_dagen_derpå_ ånde er atskillig verre enn hvitløk!
Jeg har bodd 2-3 år i_hvitløkland_og det var flott. Der var problemet ukjent. Så, kjør i vei og hold deg heller litt lenger unna folk's intimsfære!
DelPaca

DelPaca
20.08.08 15:19
Oilskin skrev:
Elendig tips, spør du meg.
Hvorfor syns du tipset mitt var elendig? Trådstarter spurte om måter å dempe hvitløksånde på, og jeg foreslo persille (noe som stemmer). Gjør det at du mener vi ikke bør ta hensyn til andre når vi spiser hvitløk tipset mitt elendig?
Octo

Octo
20.08.08 16:35
Om du bruker tørket hvitløk(noe de fleste gjør), kan du prøve å fjerne kjernen(den grønne stilken i midten) når du kutter hvitløken.
Dette er noe jeg bare har hørt, så jeg vet ikke om det fungerer. Men denne stilken skal visstnok stå for mye av lukta. Noen av de mer rutinerte matfolka her som kjenner til dette?
Oilskin

Oilskin
20.08.08 19:40
DelPaca skrev:
Oilskin skrev:
Elendig tips, spør du meg.
Hvorfor syns du tipset mitt var elendig? Trådstarter spurte om måter å dempe hvitløksånde på, og jeg foreslo persille (noe som stemmer). Gjør det at du mener vi ikke bør ta hensyn til andre når vi spiser hvitløk tipset mitt elendig?
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Jeg var vel noe upresis. Jeg har også både hørt om og sett folk spise persille etter et hvitløksmåltid, så det virker vel bra.
Min kommentar gikk mer på hysteriet rundt hvitløk og burde vel ikke ha blitt stilet til deg.
KaareKrapp2

KaareKrapp2
20.08.08 19:57
Octo skrev:
Om du bruker tørket hvitløk(noe de fleste gjør), kan du prøve å fjerne kjernen(den grønne stilken i midten) når du kutter hvitløken.
------
Om stilken er grønn, skal du uansett ikke ta den med.

Mvh Krapp
Someone

Someone
20.08.08 22:22
Kjøp også inn Kloroform tabletter, det tar knekken på store deler av den dårlige lukten/ånden
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg