Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Absint i drinker?

NYTT TEMA
diamondsandrust

diamondsandrust
22.08.08 14:30
Ja, kan det fungere? Jeg trenger noen forslag.
franzsigel

franzsigel
22.08.08 15:24
Hørtes egentlig ikke så veldig godt ut. Men du kan jo prøve linken under

http://www.webtender.com/db/ingred/245
Elektrostat

Elektrostat
22.08.08 15:27
Earthquake.

50/50 Absinth og Konjakk.

Smaker og virker akkurat sånn du tror.

gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 19:42
diamondsandrust skrev:
Ja, kan det fungere? Jeg trenger noen forslag......osv...

Du får kjøpt ekte Absinth på Tenerife.
Det er noen år siden, men absinth er nok sterkt medvirkende til at jeg har sluttet å drikke brennevin. Det er stoffer i drikken som er litt overraskende.

Det er forbudt i de andre land jeg har besøkt i det siste.

Hvorfor vil du ha dette, da?
diamondsandrust

diamondsandrust
22.08.08 19:43
Jeg vil drikke absinten min, men det smaker høgg nå man drikkert det bart.
gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 19:47
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arte_abs.htm

He he he....ta fram staffeli og maling, ta en tur, les mer om malurtens geniale virkninger ved å klikke på linken. Sikkert OK uten overdreven tilsetning av alkohol..
Bullock

Bullock
22.08.08 19:49
Når du drakk den bart, tilberedte du den ordentlig, eller bare tok du en slurk? Er jo ikke rart det smakker høgg om du gjorde det siste.
diamondsandrust

diamondsandrust
22.08.08 19:50
Brukte vann og sukkerbit, faktisk. Det smaker dritt selv da.
gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 19:52
Absint

Malurt var tidligere brukt i drikken absint, som var populær fra 1880-årene og ut på 1900-tallet. Absint fremstilles av malurt, kvann, anis og merian, og var en drikk som hovedsakelig ble brukt av underklassen. Men den ble også drukket av kunstnere som Gaugin, Manet og Van Gogh, og av forfattere som Jack London, Edgar Allan Poe og Oscar Wilde. Absint virket nærmest narkotisk, og påvirket de delene av hjernen som har sammenheng med smerte og angst. Drikken fremkalte en drømmende og kreativ tilstand, og kunne gi personen et annet syn på virkeligheten. Inntatt jevnlig i større mengder ga imidlertid drikken alvorlige skader med epilepsilignende kramper og sinnssykdom. På grunn av de kraftige bivirkningene, og at man lett blir avhengig av malurt, ble drikken forbudt i Frankrike i 1915. I våre dager er malurtbrennevinet absint forbudt i de fleste land. Malurt inngår imidlertid som krydder i Cinzanoviner, vermouth og martini, drikker som ofte brukes som aperitiff for å avverge magesyke.

En urt for fordøyelsen
Spud

Spud
22.08.08 19:54
diamondsandrust skrev:
Jeg vil drikke absinten min, men det smaker høgg nå man drikkert det bart.

>>Absinth smaker helt forjævlig- men den virker kjappt og godt:) I Praha testa jeg en shot med 80%- håper ikke det er den du har hjemme. Da går du på en smell uansett hva du blander med.
gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 19:55
ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER
Malurt må ikke brukes over lengre tid, iallfall ikke sammenhengende i mer enn fire uker. Gravide og ammende må ikke bruke malurt på grunn av thujonets tendens til å stimulere livmorsammentrekninger. Personer med magesår bør heller ikke bruke urten, og den frarådes brukt til barn. Ikke overskrid den anbefalte doseringen da overdreven bruk er giftig. Overdoser av thujon kan forårsake søvnvansker, tarmkramper, kvalme, svimmelhet, spenninger, hjerneskader, og til slutt døden.
gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 20:03
http://www.feeverte.net/forum/index.php?s=272de5c9e19ac31ba076728b24596d62&act=SF&f=19

THE REAL STUFF!

Værsågod, det er bedre enn linerlepiss fra liksomtaxfree.

Men ikke glem at du blir litt sprø. :-))
Spud

Spud
22.08.08 20:09
Fet side- men for min del er jeg nok litt ferdig med absinth. Etter turen til Praha hadde vi absintkvelder stadig for å bli kvitt driten vi hadde med hjem.

Selv om jeg i faget mitt kanskje burde ta meg et par runder for å bli mer kreativ :)
gammel_mann

gammel_mann
22.08.08 20:25
Det er nok ikke verre enn å koke seg noen kopper flein- te eller poppe noen syretripper, men når virkestoffene blandes opp med sprit til grappastyrke ødelegger alkoholvirkningen fullstendig alt.

Men, men, denne blandingen er vel bannlyst etter hvert.

Det er mer enn nok av sprø folk. Så det er nok best!

I år skal jeg plukke flein! Det er flott sopp, og et teselskap med litt flein- te er fryktelig morsomt!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg