Her skravles om det meste :)
Labb kommer godt ut i tester. Men det er gjerne prisen pr kg som slår godt ut. Det er bra med næringstoffer i foret, så det er ikke dårlig heller. Men ut fra møkkmengde, så har jeg sett at i forhold ti endel andre for, så er det mere som kun går igjennom tarmen. Og jeg føler at når en hund, som min, spiser 400 gram våtfor, eller 300 gram tørrfor, og det er omtrent like mye som kommer ut igjen..da er det ikke nok som tas til seg i kroppen. Med f.eks eucanuba så er det halve møkka.
Men aller viktigst er om bikkja tåler foret eller ikke. Sånn som kløe er vanligste reaksjon som gjør at en må endre til et annet.Og en viktig ting til, siden vi er på et matforum, liker bikkja det? Det må jo smake godt. Det finnes mange kresne bikkjer. Men det er ingen vanlig dødsårsak for hunder, det å sulte ihjel. Spiser ikke bikkja en dag eller to, så gjør den gjerne det den tredje dagen.
Vi klarer å skjemme bort hundene. De får gjerne en ostebit (eller mange) når vi spiser frokost, og det er alltid en kjøttbit igjen på våre tallerkener når vi er ferdige. Begge vi sparer litt til bikkja.
Hundeeiere tror gjerne at å oppdra en hund er det vi holder på med. Hunden holder også, hele livet, på med å oppdra os mennesker. Og hundene vinner. De kan sitte når vi vil, og komme osv. Men plassen i sofan og godbitene den vil få ordner den selv ved å holde på lenge nok. Helt til den klarer å innarbeide de nye reglene..
Gratulerer med valp forresten. De gir oss mennesker utrolig mye glede. Slik som også esel og pus gjør. Men det er jo bare synd at valpetiden er så fort over :)