Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dypt savnede produkter

NYTT TEMA
utmpakket
utmpakketInnlegg: 1620
14.01.09 17:52

Savner Uncel Bens Kinesisk Chilli. En av de få  glassene med litt futt og smak. Nå har de en annen variant som heter orientalsk chili, men den er ikke så god og sterk.

Så savner jeg en av ytterst få kjøpepizzaer som er spiselig. Salamipizzaen de hadde på Lidl. Der hadde de også mye god ost som man ikke lenger får tak i.

Ugress
UgressInnlegg: 7122
14.01.09 18:18

Kims potetskruer og kims potetløv. I sin tid likte jeg også pepsi krystall svært godt, men den var vel ikke noe særlig å drikke på i lengden...

eirunn
eirunnInnlegg: 149
14.01.09 18:22

Jeg savner en saftis de hadde da jeg var yngre. For en 20 år siden var det en saftis på pinne som var brun. Jeg synes den var helt fantastisk, men jeg husker ikke hva den het. Savner også den pæreisen de hadde da, den med et veldig godt sjokoladetrekk på!

Johninho2
Johninho2Innlegg: 37648
14.01.09 20:14

French Fries med paprikasmak. De salte er så salte at de svir på leppene.

Og sist men ikke minst: PÆREIS!

__
__Innlegg: 635
03.02.12 12:19

Hvis noen fortsatt savner Pink Panther-brusen, kan jeg melde om at Meny Vollebekk i Oslo har ca 12 halvlitersflasker inne. Den blir med andre ord fortsatt produsert, og er antagelig å finne andre steder også.

Jeg savner champagnebrusen med det søramerikansk-klingende navnet. Hva var det den het igjen? 

Snorreth
SnorrethInnlegg: 6232
03.02.12 16:55
__: Jeg savner champagnebrusen med det søramerikansk-klingende navnet. Hva var det den het igjen?

SanSão? Lekker drikke i iskald tilstand. Savner den selv, når du sier det. 
Forkortet lenke

En annen brus jeg vil ha til Norge er Fanta Grape som jeg smakte i utlandet. Har hørt at den ble solgt her tidligere.
http://www.southafricanshop.co.uk/images/11611large.jpg 

(Innlegget ble redigert 03.02.12 17:00)

mashadar2
mashadar2Innlegg: 14902
03.02.12 20:19

Noen som vet hvor det ble av Irn-Bru?

Den var å få kjøpt i enkelte dagligvarebutikker for et par-tre år siden, men den klarte vel ikke å etablere seg på det norske markedet. Men synes det er merkelig at den ikke engang finnes på Deli de Luca.

tikk
tikkInnlegg: 26778
03.02.12 20:20

Polly peanøtter. Ristede, gyldne. Ikke den bleike avvarten de har nå.

xnn3882
xnn3882Innlegg: 184
04.02.12 11:32

Savner en is som het Maxibon. Utrolig god. Fra Nestle.

Tom & Jerry Brus

Big One Rally pizza

Mexicana pizza (som var før. Big One Hot Mexican smaker oppvaskmiddel)

James Bond potetgull

Hot Zone potetgull

Disney sjokoladen

Melkesjokolade med Nonstop

Sats brødet

Det er det jeg kommer på nå. 

Emol
EmolInnlegg: 18341
04.02.12 11:34

Flipper Is fra Hennig Olsen Is..

Men det er vel 20 år siden den gikk ut av produksjon

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 52092
04.02.12 13:20
__: Hvis noen fortsatt savner Pink Panther-brusen, kan jeg melde om at Meny Vollebekk i Oslo har ca 12 halvlitersflasker inne. Den blir med andre ord fortsatt produsert, og er antagelig å finne andre steder også.

Skulle akkurat til å tipse om det samme, kjøpte det tidligere i uken. Hadde aldri sett denne før, trodde det var noe nytt.

Bor i nærheten du også? 

__
04.02.12 13:33

San sao jeg tenkte på, ja! Den var herlig.

Irn Bru ble jo lansert "over alt", men den ble nesten ikke solgt i det hele tatt. Det samme gjelder Battery Gingered, med ingefærsmak - jeg var den eneste som kjøpte der jeg bodde den gangen, og fikk kjøpt hele partiet til spottpris en uke før det gikk ut på dato. Herlig!

Ja, jeg bor litt lengre opp mot brobekk, ikke spesielt langt unna for å si det sånn. Du da? Meny Vollebekk er egentlig ganske grei, med mye salgsvarer. De har fått inn "Hawaiian punch" som jeg aldri tidligere har sett i Norge. (på 0,33-burk)

KingKongHalvor
04.02.12 14:08
__: Du da?

Litt høyere opp, ved Grefsenkleiva, men handler på Meny. Liker den bedre enn ICA på Linderud.

J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
04.02.12 14:35

Luxusyoghurt. :) (Ja, den het dette, for dem som ikke husker den)

Den minnet litt om Grego yoghurten (som også er nydelig)
Altså i to lag.
Det var vel solbær eller blåbær i bunnen og en nydelig naturell yoghurt på toppen man kunne blande med.

Tine lanserte jo en liknende yoghurt igjen for 2-3 år siden, men den forsvant visst også. (Kanskje den ikke slo an? )

Og mango banan yoghurt uten å måtte kjøpe god morgen :(

__
04.02.12 18:18
KingKongHalvor: Litt høyere opp, ved Grefsenkleiva, men handler på Meny. Liker den bedre enn ICA på Linderud.

Meny er langt bedre enn den ICA'n, ja.
Jeg er student og handler derfor oftest på Rema 1000 Bjerke, men det er et stykke å gå! Gleder meg til Rema 1000 Brobekk blir ferdigstilt.

KingKongHalvor
04.02.12 18:19
__: Jeg er student og handler derfor oftest på Rema 1000 Bjerke, men det er et stykke å gå! Gleder meg til Rema 1000 Brobekk blir ferdigstilt.

Handler veldig ofte på Rema selv, men visste ikke at det skulle komme en på Brobekk, hvor skal den ligge?

__
05.02.12 00:46
KingKongHalvor: Handler veldig ofte på Rema selv, men visste ikke at det skulle komme en på Brobekk, hvor skal den ligge?

Brobekksenteret. Dårlig bevart hemmelighet, den dukker ofte opp i boligannonser her i strøket :)

torestre
torestreInnlegg: 3539
05.02.12 11:23

El Paso gryterett. Har ikke sett den på 20 år sikkert. Det var en gryterett med litt temperament og ikke de smakløse man har nå.

Ellers synes jeg forøvrig det var sleipt det som ble gjort med Jegergryte. En BILLIG gryte. Så trakk de den fra markedet og gjeninførte den til dobbel pris... Selv om jeg savnet Jegergryte når den var borte har jeg av prinsipp ikke kjøpt den etter at den ble relansert.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57718
05.02.12 16:49
HeteMerethe: - Freia Appelsin!

Er fortsatt i handelen. :)

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15342
06.02.12 00:59
Snorreth: En annen brus jeg vil ha til Norge er Fanta Grape

Denne har jeg sett og smakt på flere av Menys butikker i Bærum hvertfall. Svindyr, men likevel.

Alltid_Uansett
Alltid_UansettInnlegg: 7939
06.02.12 23:54

Soho-sjokoladen, den var rett og slett fantastisk. Jungeltelegrafen skal dog ha det til at den er på vei tilbake. Lykke!!

jumpman
jumpmanInnlegg: 2590
07.02.12 00:37

Polly Potetløv

Pizza Mexicana

De to beste produktene som har forsvunnet noensinne.

Everenga
EverengaInnlegg: 4423
07.02.12 15:47

Skittles, Dr Pepper, French Fries med paprika er da alle greit tilgjengelige.

Irn Bru er grufullt men fortsatt å oppdrive tror jeg.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36740
07.02.12 17:35
DrSchwei: Brænne lager brus og Eplerose.

Ikke nå lenger dessverre:

http://no.wikipedia.org/wiki/Br%C3%A6nne_Mineralvatn 

"Brænne Mineralvatn ble erklært konkurs i 2009" 

Poke
PokeInnlegg: 7642
07.02.12 18:40
Alltid_Uansett: Soho-sjokoladen, den var rett og slett fantastisk. Jungeltelegrafen skal dog ha det til at den er på vei tilbake. Lykke!!

Soho-sjokoladen er allerede kommet tilbake i jubileumsposen til Nidar.

Likte bedre 1998-utgaven...

...men smak og behag.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 18:42)

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2343
08.02.12 10:08

Pære/ananasbrus (får tak i den i Bergen og på vestlandet)

Pink Panther brus ja......pæreisen var god den og.

Cheez Doodles pepper , mye bedre enn vanlig......def mer futt i den.

Fantomet godtepose.

__
08.02.12 14:56
PaulBearers_urne: Pære/ananasbrus (får tak i den i Bergen og på vestlandet)
Pink Panther brus ja......pæreisen var god den og.
Cheez Doodles pepper

Oskar syltes ananasbrus/pærebrus får man jo på stadig flere steder. Hele Vestlandet, Trondheim, Oslo, Brumunddal, +++

Pink Panther-brusen er som sagt tilgjengelig enkelte steder.
Pæreisen ble relansert (i fjor?), den er min personlige favoritt.

Cheez Doodles m/pepper er vel tilgjengelig i grensehandelen tror jeg.

Ting er ikke så fælt allikevel? :)

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20567
09.02.12 07:04
laaaaaangtbrukernavn: Stabburets Pepperonipizza

Denne var ace! Hvis jeg ikke husker helt feil, så ble den lansert rundt den tiden Alf gikk på tv. Dette var min favoritt, og må jo være den første heite pizzaen lansert her til lands.

Jeg savner også blodappelsinbrusen, husker desverre ikke hva den het. Men god var den! Så savner jeg bruspulver og lakrispiper. Lakrispiper er ennå å få tak i, men nesten helt random hvor de dukker opp. Ironisk nok var det lettere å få tak i dem i Dallas, enn det har vært her i Oslo.

Ja, og slike Dracula-kjærligheter! Mmmm! De var flat og hadde et bilde av Dracula på papiret. La oss heller ikke glemme den beste av sjokolader, Rød Stratos. Føkk den var god!

lillegutt_80
lillegutt_80Innlegg: 2346
09.02.12 18:01

Relax sjokolade, og Soho sjokolade.

Snorreth
SnorrethInnlegg: 6232
09.02.12 21:44
MoreTEN: Lakrispiper er ennå å få tak i, men nesten helt random hvor de dukker opp. Ironisk nok var det lettere å få tak i dem i Dallas, enn det har vært her i Oslo. Ja, og slike Dracula-kjærligheter! Mmmm! De var flat og hadde et bilde av Dracula på papiret. La oss heller ikke glemme den beste av sjokolader, Rød Stratos. Føkk den var god!

1#
Lakrispipene er sjeldenvare i Norge for tiden, ja. Hører det er regler som gjør at salget vanskeliggjøres.

2# Rød Stratos =  Stratos med mandel? Fås i 50 årsjubileum-posen. Sjøl er jeg enig at den var ganske god.
Bilde av pose  

(Innlegget ble redigert 09.02.12 21:44)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester