Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

A_Hleb anmelder restauranter

NYTT TEMA
A_Hleb

A_Hleb
16.09.11 01:43

Hei!

Undertegnende er en matkjenner av de sjeldne. Spiser mat stort sett hver eneste dag, og har spist mye forskjellig opp gjennom årene. Favorittmaten er biff, lammelår, pizza og taco. Burger er også godt. Her i denne tråden vil jeg dele anmeldelser av de restaurantene jeg har vært på de siste årene. Kommer til å legge ut cirka en i uka. Dersom noen skulle ha ønsker for hvilke restauranter som skal smakes på av min sylskarpe tunge, er det bare å melde fra, såfremt plassen befinner seg i Trøndelag. Begynner med en internasjonalt velkjent restaurant som jeg var på i sommer.

ANMELDELSE: LA BOMBA RESTAURANT, Østersund, Sverige
Dato: 4. juli, ettermiddag

MAT:
Altså: hvor skal man begynne? La oss starte med det "beste": Ronny og Roy (fiktive navn) gikk for "restaurantens" kebabtallerken. Det de ble servert var gråe/gule syltynne kjøtt"skiver" som (i følge dem) smakte ufyselig. Smørja var toppet med en saus som mildt sagt så helt åndssvak ut, og hele pakken medførte at duoen ble sprintende på toalettet uten stans i tre dager. Ronny blødde også neseblod i flere dager etter denne middagen. Katt, hund, hvem vet. Mange av de andre kjøpte en kebab i pita, og "kjøttet" var det samme der. Grå/gult og nitrist. Undertegnende og Raymond (fiktivt navn) gikk for pizza, en pizza hvor kjøttdeigen smakte oppvarmet og eldgammel. Jeg holdt på å glemme krydderet Johnny skulle toppe maten sin i håp om å få vekk litt av smaken: han stoppet da han så utløpsdatoen: en eller annen dag - i 2009... Vi hørte også lyder av mikrobølgeovn og antar egentlig at kjøttet var smågammelt og bare ble hevet inni mikro'n.

KLIENTELL:
Et par-tre stk hvorav en satt i rullestol og et par andre pratet uforståelig. Det vites ikke om rullestolbruken og den uforståelige snakkingen hadde noe med matens kvalitet å gjøre, men det antas på det sterkeste. Ellers var det folketomt. Noe vi forstår.

SERVICE/MILJØ:
Da vi kom, pratet ingen til oss. Etter ca 5 minutter hvor de gjorde ingenting, begynte en i kassa å prate til oss på et språk ingen av oss kjenner til hvertfall. Bestillingene ble notert ned ved krusseduller, og klientellet virket rett og slett tvilsomt. På inngangsdøra hang en falsk avisartikkel der "restauranten" ble hyllet av "Lotta" på 250 kg og noen andre lett retarderte gjengangere som ble betalt (og truet med at de måtte spise på restauranten) for å stille opp og skryte møkka opp i skyene. Kjøkkenet så, eh, "moderne" ut og luktet, ja, nei, det egner seg ikke på trykk. En nedlagt spillehall for automatavhengige trygdesnyltere innerst i lokalet.

HØYDEPUNKTET:
Da alle bare begynte å le synkront, samtidig, av kvaliteten på denne plassen.

KONKLUSJON:
Jeg var faktisk på restauranten for noen år siden. Da var den faktisk bra. Nå stinket hele pakka. Det var rett og slett ikke måte på hvordan udugeligheten lå i lufta og trengte seg inn i kropp, sinn og sjel allerede fra vi åpnet døra og pustet inn lufta og lot sansene våre bearbeide plassen - og den ville ingen ende ta: Matforgiftning, kjøtt utgått på dato og av tvilsomt opphav med rar farge, mikrobølgeovn, betjening på et merkelig språk, krydder utgått for 3 år siden og falsk avisartikkel med trusler involvert... Beklager, La Bomba, jeg har ikke noe valg. Om du fortsatt ikke har fått det trykket langt nok inn: IKKE SPIS HER!  PS! Da jeg spiste der tidligere, hadde restauranten en eier på minimum 250 kg som frekventerte den daglig. Han så vi ikke til. Om han har tatt av 150 kg grunnet at maten ble så forferdelig at han ikke maktet å spise der mer, eller om han har gått under (grunnet maten der), vites ikke.

Karakter (max 5): 0

(Innlegget ble redigert 16.09.11 01:50)

vanlig_fyr

vanlig_fyr
16.09.11 02:26

Vær så snill a kiz....
Ikke fortell meg at du holder til i Trondheim?

Om du gjør det, sjekk ut matute diagonalt ovenfor Soundgarden overfor sentralbanestasjonen. Skal visstnok ha en bra burger.

Inderen i ravnkloa kan også sjekkes ut. Kollega av meg var innom, men gikk før han rakk å bestille. Grunnen var lyden av microen inne på kjøkkenet.

t_o

t_o
16.09.11 04:39
A_Hleb: Et par-tre stk hvorav en satt i rullestol og et par andre pratet uforståelig. Det vites ikke om rullestolbruken og den uforståelige snakkingen hadde noe med matens kvalitet å gjøre, men det antas på det sterkeste. Ellers var det folketomt. Noe vi forstår.

Du er bare dum, du, eller?

A_Hleb

A_Hleb
16.09.11 08:37
t_o: Du er bare dum, du, eller?

Som spiste der, mener du?

Man kan vel si det, men i ettertid var det jo en morsom opplevelse.

Gudfaren

Gudfaren
21.09.11 14:10

Det første som slo meg da jeg så denne tråden var at det kom til å bli på en kebab/pizzasjappe, og jeg hadde rett. 

Når jeg leste dette, så jeg at dette var en parodi på de som virkelig kan dette!

Beurre

Beurre
22.09.11 14:03
A_Hleb: Undertegnende er en matkjenner av de sjeldne. Spiser mat stort sett hver eneste dag, og har spist mye forskjellig opp gjennom årene. Favorittmaten er biff, lammelår, pizza og taco. Burger er også godt.

Ca her stoppet jeg og lese. Det sitatet en annen bruker postet om klientellet var på trynet. Kan begynne og lure på om du er seriøs?

A_Hleb

A_Hleb
22.09.11 15:58
Beurre: Ca her stoppet jeg og lese. Det sitatet en annen bruker postet om klientellet var på trynet. Kan begynne og lure på om du er seriøs?

Hva tilsier at jeg ikke er seriøs?

Myggbalsam

Myggbalsam
22.09.11 23:59

Fordi han ikke spiser på de dyreste, fineste resturantene, går det vel an å anmelde resturanter? Skjønner jo at flere av dere er over middels interessert i mat, men jeg som ikke er en matsnobb synes anmeldelser av resturanter som ikke bare får full score også er ålreit. Ned fra hesten!

A_Hleb

A_Hleb
23.09.11 00:23
Myggbalsam: Fordi han ikke spiser på de dyreste, fineste resturantene, går det vel an å anmelde resturanter? Skjønner jo at flere av dere er over middels interessert i mat, men jeg som ikke er en matsnobb synes anmeldelser av resturanter som ikke bare får full score også er ålreit. Ned fra hesten!

Tydeligvis må man spise på Bagatelle etc. flere ganger i måneden for å bli "akseptert" her inne. Det har jeg verken interesse for eller råd til.

A_Hleb

A_Hleb
23.09.11 00:24

Anmeldelse: RESTAURANT VERONA, Egge Sentrum (Steinkjer)
Dato: 20. MAI, sent på kvelden. 
Besøkets formål: Fortrenge forventet 0-8-tap mot Egge. 

MAT: 
Legenden gikk denne gang for husets biff med bernaise, chips og pitabrød. Smakte aldeles fortreffelig og mengden var passende. Kompanjongene kjørte varierte menyer, pizza, burger og kebabtallerkener, og inntrykket fra samtlige var at maten absolutt var brukbar her. Trekker også opp at maten kom (mistenkelig? Kanskje det var rester fra tidligere gjester?) hurtig. 

KLIENTELL
Åtte damer i 40-50-årene rundt et bord, flirfulle, høylytte, kledd i trange treningsklær etc. Kunne minne noe om Charterfeber-deltakere, sannsynligvis en eller annen småkjip syforening. Ikke noe for oss, akkurat. En stamkunde med småskummel look vandrende inn og ut av lokalet med åpenbart suspekte hensikter. 

SERVICE/MILJØ: 
Hyggelig kelner, som ikke visste om vår klubb, men hadde hørt om Kolstad og Heimdal. Vi forklarte at det ikke var noen stor synd å ikke ha hørt om ”den ikke veldig berømte klubben vår”. Han kom og spurte om maten var god og han fikk bekreftet at ja, det var den. Kjedelig Mozart-musikk i bakgrunnen, dog overdøvet av den høylytte latteren til syforeninga. 

HØYDEPUNKTET: 
Johnny (delvis hviskende, delvis dramatiserende): ”Vi tar og riv av oss nånn hårstrå og legg det i maten da, så klage vi og får sikkert maten gratis!” 

KONKLUSJON: 
Som Siciliana en meget bra plass også dette. Vi kom, fikk god sørvis, bra og kjapp mat, og stakk ganske kjapt. Fikk utdelt en kjærlighet på pinne hver ved avreise. Viktig for sånne små plasser å ha et spisested, og Verona leverte absolutt varene. 0-8 betyr ikke mye så lenge man får i seg noe god mat? 

Karakter (max 5): **** 

vanlig_fyr

vanlig_fyr
23.09.11 02:50

Serr kis, e du fra tiller, flatåsen, eller andre sia av byn. Vest her.

Hva er brukbart etter deres standard? Hvordan var biffen stekt i forhold til ønsket kjernetemp.

Hvordan var bearnaisen, pitabrødet eller chipsen? Den smakte bra, hvorfor?

Var burgerne laget hos restauranten, eller standard 180 grams fryste kjøttpucker fra stabburet?

Du skriver mer om syforeninga til charterfeber enn du skriver om maten. Derfor er det vanskelig å ta det seriøst.

I kveld hadde jeg og en kompis alt annet enn en snobbete matkveld. 2. retters middag.

Hovedrett: Pannekaker med bacon og blåbær
Dessert:    Pannekaker med vaniljeis, finhakket sjokolade og blåbær.

Så snobbete er jeg.

Beurre

Beurre
24.09.11 00:39

Måten du skriver det på. Trekker frem kommentaren om klientellet i første anmeldelse.. Siste anmeldelsen er mye bedre på skrivemåte. Men synes fortsatt du har litt og gå på, savner mer detalje rundt selve maten. Ta det som konstruktiv kritikk.

Og nei, synes ikke man må ete på feinsmecker 2 ganger i uka for og kunne anmelde restauranter her på forumet. Det holder massevis med genuin interesse og lidenskap for mat. :) Trenger vel heller ikke ha noe mat kunnskap for og "henge" her, det er vel heller et sted for og dele erfaringer og tilegne seg kunnskap fra andre mat intresserte og få svar på spm.

Rudi

Rudi
24.09.11 12:59

Test Omartins i innherredsveien!

Aspektet

Aspektet
22.02.12 23:36

Glimrende Hlebbie! Når kommer neste restaurant?

A_Hleb

A_Hleb
22.02.12 23:57
Aspektet: Glimrende Hlebbie! Når kommer neste restaurant?

Når vi har bortekamp igjen :p

jackblack

jackblack
23.02.12 13:50
Myggbalsam: Fordi han ikke spiser på de dyreste, fineste resturantene, går det vel an å anmelde resturanter? Skjønner jo at flere av dere er over middels interessert i mat, men jeg som ikke er en matsnobb synes anmeldelser av resturanter som ikke bare får full score også er ålreit. Ned fra hesten!

Ikke for å kritisere, men det finnes en mellomting mellom "restauranter" som selger halvfabrikata og Bagatelle.. 

Noget nivå bør man kunne kreve.. Ellers kan han like gjerne anmelde Tex burger og kalle det restaurant..

__

__
23.02.12 17:07

I brattørgata nede ved jernbanen har du Three Lions, test burgeren der. Eller maten på graffi, hehe. 

taknina

taknina
23.02.12 17:14
A_Hleb: Hva tilsier at jeg ikke er seriøs?

At du påpeker at du spiser hver dag . Hvem gjør ikke de ?

JohnKuræv

JohnKuræv
24.02.12 12:30
taknina: Hvem gjør ikke de ?

En del av verdens befolkning har ikke tilgang på mat hver eneste dag. Trodde virkelig ikke dette kom som en nyhet...

taknina

taknina
24.02.12 12:34
JohnKuræv: En del av verdens befolkning har ikke tilgang på mat hver eneste dag. Trodde virkelig ikke dette kom som en nyhet...

Beklager min uvitenhet på dette området. Eg tenkte vel i litt mer generelle termer.

Aspektet

Aspektet
27.02.12 16:13

Fantastisk tiltak! Keep'em coming!

A_Hleb

A_Hleb
27.02.12 21:16

ANMELDELSE: Dijam Restaurant & Bar, ÅFJORD 
Dato:  MAI, ettermiddag/kveld 
Besøkets formål: Fortrenge 2-6-tap, generell pleasure. 

MAT: 
Undertegnende inntok muligens den beste biffen han har smakt i sitt liv. Vanvittig god, rett og slett, perfekt stekt, utrolig mørt kjøtt omflankert av en glitrende bernaise-saus. Johnny kjørte det samme og hadde samme inntrykket. Internasjonale Ronny gikk for en litt mer fancy variant og kjørte en Gresk-inspirert biff med Tzatsiki-saus. Han bifalte vår uhemmede hyllest av kjøttet og var i ekstase. Den ”hippe” Roy gikk for stedets kebabtallerken og ville absolutt være med på at kjøttet var av ultrahøy klasse. Alt i alt fikk vi servert ekstremt bra mat, som kom ekstremt hurtig (og grunnet smak IKKE kan ha vært rester) 

KLIENTELL: 
Fire ungdommer på vår alder med småkriminell look, som muligens var der på stjålte penger og satt og planla neste aktivitet på utsiden av grunnloven. De gikk ganske hurtig da vi kom, kanskje ikke så rart da Mr. Johnny har økt muskelmassen sin, spesielt i brystregionen, enormt siden nyttår. Ellers var det to smått tungsindige par som var tilstedeværende, muligens en slags ”friske opp-forholdet”-middag. Det vites ikke om det var vellykket eller ei. 

SERVICE/MILJØ: 
Sørvisen var ok, verken mer eller mindre. Miljøet var egentlig helt gjennomsnittlig, noen malte bilder, en avskrudd teve, dog god musikk i bakgrunnen som ga undertegnende mulighet til å mimre om da han framførte ”Utadæsjælåpplevelse” på klassefest for 7 år siden. Bra volum på musikken, kommenterte Ronny. 

HØYDEPUNKTET: 
Den første tyggen av det ultranydelige kjøttet. Det egner seg ikke på trykk hva det kunne sammenlignes med. 

KONKLUSJON: 
Her må jeg gi meg ende over. DIJAM og Co. I Åfjord får A_Hlebs første toppkarakter. Maten her var rett og slett nesten skremmende god. Når den da i tillegg kommer lynhurtig og det spilles ”Utadæsjælåplevelse” på høytaleranlegget… Ja, har man egentlig noe valg? Er du i Åfjord? Ja så dra på Dijam Restaurant og Bar! 

Karakter (max 5): ***** 

(Innlegget ble redigert 27.02.12 21:17)

Aspektet

Aspektet
27.02.12 22:04

Skal nok ta turen!

remington07

remington07
28.02.12 01:49

Bruker du ikke opp dine ***** nå? Hva om, eller når du besøker en ny restaurant som både har fantastisk biff, fantastisk service, behagelig klientell, du har jo ikke flere stjerner å gi, ergo betyr det om du kommer til det det mener er f.eks er Norges beste biffrestaurant så kan de ikke få bedre karakter enn den som er i Åfjord..........

A_Hleb

A_Hleb
28.02.12 13:19
remington07: Bruker du ikke opp dine ***** nå? Hva om, eller når du besøker en ny restaurant som både har fantastisk biff, fantastisk service, behagelig klientell, du har jo ikke flere stjerner å gi, ergo betyr det om du kommer til det det mener er f.eks er Norges beste biffrestaurant så kan de ikke få bedre karakter enn den som er i Åfjord..........

øker til at max stjerner er 6 el. 7 da.

bergy

bergy
29.02.12 00:45
A_Hleb: Johnny kjørte det samme og hadde samme inntrykket. Internasjonale Ronny gikk for en litt mer fancy variant og kjørte en Gresk-inspirert biff med Tzatsiki-saus. Han bifalte vår uhemmede hyllest av kjøttet og var i ekstase. Den ”hippe” Roy

Johnny, Ronny og Roy? Spiller du for innsattelaget til Trondheim fengsel?

A_Hleb

A_Hleb
29.02.12 01:19
bergy: Johnny, Ronny og Roy? Spiller du for innsattelaget til Trondheim fengsel?

Fiktive navn. Må beskytte kompisa mine :-)

Vws

Vws
29.02.12 01:22

Dette er faktisk VGD's beste tråd. Kudos.

A_Hleb

A_Hleb
29.02.12 01:26
Vws: Dette er faktisk VGD's beste tråd. Kudos.

Du også liker mine ultraseriøse matanmeldelser? :-)

A_Hleb

A_Hleb
29.02.12 01:28

Anmeldelse: RESTAURANT SICILIANA, Verdal Sentrum 
Dato: APRIL, sent på kvelden. 
Besøkets formål: Glemme 1-7-tap.

MAT: 
Undertegnende inntok en glitrende pizza med biff, bernaise og løk. Velsmakende og god. Mine tre kollegaer spiste hver sin kebabtallerken, og var også storfornøyd. De kunne sakene sine hva gjelder matlaging på dette flotte stedet. 

KLIENTELL: 
Stort sett traurige folk i dress med "viktige" ting å diskutere. Vi ble sett stygt på grunnet vårt antrekk og at vi ikke ga tips da vi gikk. Tok det med et smil og gikk vi. En stk. gutt rundt 11 år satt alene på et bord i uteavdelingen. Så meget trist ut. 

SERVICE/MILJØ: 
Grei sørvis. Vi ville ikke prate med noen andre enn oss sjøl, og slapp det. Greit miljø, noe traust kanskje, men det får gå. 

HØYDEPUNKTET: 
Da undertegnedes munn full av saus plutselig ble til en lekkende Bernaise-fontene og Raymond og Roy lo sammenhengende i flere minutter. 

KONKLUSJON: 
En bra plass, så absolutt en bra plass. Vi glemte nesten 1-7, og mer kan man ikke forlange. 

Karakter (max 5): **** 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg