Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til en god kjøpesaft

NYTT TEMA
Emol
EmolInnlegg: 18341
02.04.12 18:50

Da rips- og solbærbuskene gikk dunken, så ble det dårlig med saftlaging hjemme hos gamlingene. Jeg pleier nesten aldri kjøpe saft, men noen som har tips til en god saft når jeg først skal gå ut å kjøpe? Fikk en blåbær/drue som var ganske god

Ps. Fun Light har ikke noe med saft å gjøre, og kan raskt utelukkes

kibby
kibbyInnlegg: 35845
02.04.12 19:11
Emol: Ps. Fun Light har ikke noe med saft å gjøre, og kan raskt utelukkes

Men den nye Fruktfest er jo såååå god :)

Emol
EmolInnlegg: 18341
02.04.12 19:16
kibby: Men den nye Fruktfest er jo såååå god :)

Er du på dette delforumet også?

grrr..

:D

TAdams6
TAdams6Innlegg: 36605
02.04.12 23:15

Nora Bringebær-drue er god. Ellers har jo Hervig god saft.

dudo
dudoInnlegg: 17739
03.04.12 00:48

Jeg liker en 50-50-blanding av appelsinjuice og vann. Det er ikke helt saft, men om ikke annet en fruktig tørstedrikk.

t_o
t_oInnlegg: 750
03.04.12 04:26

Finnes ikke!

Beste tørstedrikk er skummet kulturmelk - mindre KCal enn saft og bedre smak.

Da regner jeg ikke med Fun - som smaker bensin.

JudasT
JudasTInnlegg: 5732
03.04.12 08:17
t_o: Beste tørstedrikk er skummet kulturmelk - mindre KCal enn saft og bedre smak. Da regner jeg ikke med Fun - som smaker bensin.

Vanlig saft og brus er ikke egnet som tørstedrikk. De inneholder ca. 10% sukker, og forårsaker derfor dehydrering. Halvblander du med vann, får du isotonisk løsning. Enda bedre egnet er naturligvis saft med kunstig søtstoff, eller rent vann eller selters.

Fun smaker ikke bensin. Hvis du gjerne vil vise for verden at du er en matsnobb, er det bedre å skrive det med klare ord, enn å så tvil om egen smaksevne.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47665
03.04.12 13:08

Skal man ha saft er Hervik utmerket. Spesielt rips-bringebær.

Ellers synes jeg tyskernes blanding av eplejuice og (sprudle-)vann er kjempebra.

maniacwohooo
maniacwohoooInnlegg: 1650
09.04.12 11:16

Råsaften som jeg tror det er Nora som lager. Jeg synes den er kjempegod og lavt Kcal- innhold

gourmande
gourmandeInnlegg: 12610
09.04.12 17:46
DrSchwei: Ellers synes jeg tyskernes blanding av eplejuice og (sprudle-)vann er kjempebra.

Ja, en god tørstedrikk nå som sommeren snart er her:

Eplejuice og blå Farris 50/50, pluss en halv presset lime. Kjempegodt:-)

oggen
oggenInnlegg: 2358
09.04.12 22:25

"Da rips- og solbærbuskene gikk dunken, så ble det dårlig med saftlaging hjemme hos gamlingene".
--
Det går godt å plante nye. Og til buskene poduserer nok bær til at "gamlingene" kan plukke og safte kan du drikke vann/lime.

Til høsten er det selvplukk på all slags bær. Tenker du overlever.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 58942
11.04.12 01:27
Emol: Jeg pleier nesten aldri kjøpe saft, men noen som har tips til en god saft når jeg først skal gå ut å kjøpe?

Blåbærsaft, solbærsaft eller bringebærsaft fra Røra fabrikker. Fåes kjøpt hos Coop.

Klikk for å gå tilbake til toppen