Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tuborg lime cut

NYTT TEMA
quentez
quentezInnlegg: 21233
14.04.12 14:56

Banner vel i kjerka nå, men noen som vet om denne kommer tilbake på markedet sommeren 2012?

Synes det var en helt kurrant grill/sommerøl. Mener å huske den var litt bedre i pris enn Corona også.

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15400
14.04.12 16:23

Har sett den på bl.a Ultra, så den er på markedet fortsatt. Men den smaker jo piss.

TAdams6
TAdams6Innlegg: 36605
14.04.12 17:06
quentez: Banner vel i kjerka nå, men noen som vet om denne kommer tilbake på markedet sommeren 2012?
Synes det var en helt kurrant grill/sommerøl. Mener å huske den var litt bedre i pris enn Corona også.

Kommer på markedet? Den er da inne hele året den. Den har ivertfall vært å få tak i hele tiden på min lokale ICA Super

Tysnes89
Tysnes89Innlegg: 2096
14.04.12 20:53

Huff, hvordan kan folk drikke noe sånt piss? Du lever bare en gang, drikk skikkelig øl!

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47665
15.04.12 11:53

Det er ikke fint å banne i kjerka.

arkles
arklesInnlegg: 7364
16.04.12 16:15

Akk så forutsigbare svar..

Er man trygg på sin egen seksualitet og øltørst, så vet man selvfølgelig at type øl tilpasses anledningen...

Bare trendnisser som tvilholder på en eller annen IPA eller stout horny moose eller annet jåleri når det er 25 grader ute..

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15163
16.04.12 16:59
arkles: Bare trendnisser som tvilholder på en eller annen IPA eller stout horny moose eller annet jåleri når det er 25 grader ute..

I 25 graders varme drikker man selvsagt en god weissbier... :-)

Forøvrig er jeg enig at det ikke er nødvendig å rakke ned på andres øl-preferanser så lenge trådstarter faktisk ikke spør om folks mening om akkurat denne ølen. Ølsnobber bør holde seg for gode for slikt.

Men anbefaler vel trådstarter å kjøpe en hvilken som helst annen lys lagerøl og stappe en limebåt oppi framfor akkurat denne Tuborgen her...

Chilli68
Chilli68Innlegg: 27
16.04.12 21:55

quentez !

Dersom du har tilgang til Centra butikken på Majorstua er det svært sannsynlig at du kan kjøpe Tuborg Limecut.Jeg vil alikevell anbefale annet og relativt lettdrukket øl som feks Arendals Pils på flaske, sødme som gjør ølet enkelt å drikke/nyte,Union Sommerøl.Lyst og lettdrukket,CB øl.Lett,lyst og lettdrukket.Alle forslag er rimeligere enn Tuborg Limecut, eller Corona og Sol.Dessuten støtter du norske arbeidsplasser og bryggerier.Avansert øl, eller mer humlebaserte øl kan være en utfordring,men prøv feks Bokk/Bock øl.Ølet må riktignok kjøpes på pub, eller Vinmonopolet.Fyldig og liitt søtt,  men få jeg har introdusert det for uansett alder og kjønn missliker ølet.Bokk / Bock øl er nydelig som koseøl, eller til grillet oksekjøtt.

(Innlegget ble redigert 16.04.12 21:57)

jackblack
jackblackInnlegg: 13534
17.04.12 11:01
arkles: Akk så forutsigbare svar.. Er man trygg på sin egen seksualitet og øltørst, så vet man selvfølgelig at type øl tilpasses anledningen... Bare trendnisser som tvilholder på en eller annen IPA eller stout horny moose eller annet jåleri når det er 25 grader ute..

ahh.. for et forutsigbart svar fra en uvitende nisse som foretrekker plastikk produkter i steden for ekte vare. 

Våger påstanden om at kun mennesker uten særlig utviklede smaksløker tviholder på et kunstig smaksatt produkt fremfor håndlagede produkter laget av naturlige råvarer. 

Ps Det finnes flust av lette øl typer der ute du kan forsøke deg på, du må ikke drikke Stout i sola. Men jeg kan opplyse deg om at en IPA er en glitrende grillvin.

arkles
17.04.12 13:05
jackblack: Våger påstanden om at kun mennesker uten særlig utviklede smaksløker tviholder på et kunstig smaksatt produkt fremfor håndlagede produkter laget av naturlige råvarer.

I dagens norge/industrialiserte samfunn lages ingen produkter håndlaget med kun naturlige råvarer..

At tankene er mindre og batch-størrelsene mindre betyr ikke at mikrobryggeriene lager noe andre produkter..

Ta gjerne kontakt med de, men tviler på om nøgne ø er ute og plukker humla si sjæl..

jackblack
17.04.12 13:47
arkles: I dagens norge/industrialiserte samfunn lages ingen produkter håndlaget med kun naturlige råvarer.. At tankene er mindre og batch-størrelsene mindre betyr ikke at mikrobryggeriene lager noe andre produkter.. Ta gjerne kontakt med de, men tviler på om nøgne ø er ute og plukker humla si sjæl..

nuhvel..

Jeg har vært både i gigantbryggeriet til Tuborg i Danmark og hos Nøgne Ø, først i Grimstad og så på Rygene. Og forskjellen er gigantisk. Her er det snakk om mye mye mer en kun størrelsen på fatene og antall flasker som triller av samlebåndet.

Kompetansje, lidenskap for øl og ikke minst entusiasme hos de ansatte hos Nøgne Ø kan ikke sammenlignes hos den gjengse fabrikkarbeideren hos tubor som kun trykker på noen knapper og ser på et data display.. 

Tuborg Lime er en lys lager tilsatt lime ekstrakt og aroma og ikke i nærheten av å våre blandt de bedre produktene fra Danmark. Den er laget som et produkt for yngre konsumenter som vanligvis ikke liker øl. Som en motsvarighet til Cider og alkopops. 

Og i forhold til spørsmålet om hvorvidt brewmasteren eller noen av de andre i hos Nøgne Ø er ute og plukker humlen selv? Kan godt hende, dette er øl-nerder av ypperste merke. detaljfokus er  et varemerke hos en god brewmaster.. 

arkles
17.04.12 15:54

Nå var påstanden "håndlagde produkter basert på kun naturlige råstoffer" noe som selvfølgelig er bare nonsens..

Og selvfølgelig har carlsberg/tuborg varianter som masseproduseres og en del varianter som lages i semi-monster størrelse.. Trives godt med den grøne, classic'en, carls special og hele jacobsen-serien samt sesongvariantene som kylle kylle..

Nyt den nøgne ø mens du kan.. Etter det jeg leser så kjøres det inn større og større tanker og pakkelinjer, så blir nok industri av det og..

jackblack
17.04.12 16:46
arkles: Nå var påstanden "håndlagde produkter basert på kun naturlige råstoffer" noe som selvfølgelig er bare nonsens..

feil...

Someone
SomeoneInnlegg: 25317
18.04.12 10:43
arkles: men tviler på om nøgne ø er ute og plukker humla si sjæl..

Om humlen er plukket av en bonde eller bryggmester har da ingenting å gjøre med om den er naturlig eller ikke

DrSchwei
18.04.12 11:31
arkles: Er man trygg på sin egen seksualitet og øltørst, så vet man selvfølgelig at type øl tilpasses anledningen...
Bare trendnisser som tvilholder på en eller annen IPA eller stout horny moose eller annet jåleri når det er 25 grader ute..

Eier man overhodet smak så styrer man unna den unevnelige ølen fra Tuborg. Den smaker etter min mening vondt - rett og slett....

...  for øvrig en strålende morsom artikkel/kommentar omkring dette med øl, trendnisser og IPA-varianter i DN Påske, men finner den dessverre ikke på nett.

Saken var at man enkelte steder ikke kan bestille en halvliter - og man kan helelr ikke bestille en IPA - man må spesifisere hvilken IPA... Da kan man bli litt svett, om man ikke er trendnisse... :-)

arkles
18.04.12 11:38

siteringen kuttet doktor, men vi prøver allikevel..

hadde vel dn's kommentar i bakhodet må jeg innrømme ;-)

akkurat lime cut'en ble det vel mer enn en dråpe citron i, så den var ikke god nei.. kan helle i meg det meste, men

1) øl for folk som ikke liker øl prøver jeg å styre unna

2) har også en psykologisk sperre mot private label.. drikker sikkert samme brygget under merkevaret, men det er noe underliggende med privat label som jeg sliter med psykologisk. føler liksom jeg går glipp av noe..

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15163
18.04.12 12:30
DrSchwei: Saken var at man enkelte steder ikke kan bestille en halvliter - og man kan helelr ikke bestille en IPA - man må spesifisere hvilken IPA... Da kan man bli litt svett, om man ikke er trendnisse... :-)

Hørtes ut som et konstruert eksempel.

Om det da ikke er steder hvor bartenderen er såpass kunskapsløs at de trenger å få alt som står på flasken for å identifisere hvilket øl som er IPA.

arkles
18.04.12 12:32
Someone: Om humlen er plukket av en bonde eller bryggmester har da ingenting å gjøre med om den er naturlig eller ikke

"naturlig" er et begrep som mishandles i matvareindustrien..

Svært få produkter - om noen - er naturlige i den forstand som produsentene ønsker å skape en illusjon om.

Someone
18.04.12 12:51
DrSchwei: Den smaker etter min mening vondt - rett og slett....

Selv om jeg egentlig er enig i dommen her, så kan jeg allikvel skjønne at noen vil like den. Både til sitt bruk og for de som liker lettdrikkelige ølvarianter

Someone
18.04.12 12:53
arkles: Svært få produkter - om noen - er naturlige i den forstand som produsentene ønsker å skape en illusjon om.

Da må jeg nesten spørre hva du mener med naturlig? Mener du alt man ikke lager selv ute i skogen er unaturlig?

DrSchwei
18.04.12 12:56
franzsigel: Hørtes ut som et konstruert eksempel.
Om det da ikke er steder hvor bartenderen er såpass kunskapsløs at de trenger å få alt som står på flasken for å identifisere hvilket øl som er IPA.

Joda, men jeg antar at det også var et slikt sted der det kan være, muligens kan være, slik at den bak disken ønsker å "måle" kundene. Selv plages jeg av og til at drikkefølget gjør det omvendte - gjør alt for å "prøve" servitørene.

Det var jo en kommentar til "ølsnobberiet" - der vedkommende trolig tilhørte et segment av befolkningen som "burde" vite litt om øl - men som rett og slett foretrekker vanlig pils når han skal ut å hygge seg. ;-)

DrSchwei
18.04.12 12:58
Someone: Selv om jeg egentlig er enig i dommen her, så kan jeg allikvel skjønne at noen vil like den. Både til sitt bruk og for de som liker lettdrikkelige ølvarianter

Men jeg prøvede den fordi jeg av og til kan like lette varianter, og synes ideen var god. Men så ble jeg skuffa, dessverre. Selv synes jeg Sol og lime er godt, selv om jeg må innrømme at jeg sjelden liker å bli sett med det. :-D

runenoreg
runenoregInnlegg: 13082
18.04.12 12:59

Tuborg Lime Cut er en helt kurant sommerøl som også passer godt til feks skalldyr.
At folk skal rakke ned på andres smaksløker, er bare direkte barnslig. 

GaTr
GaTrInnlegg: 3166
18.04.12 13:06

Så vidt jeg vet er det slik at folk ikke har identiske smaksløker, og at det derfor kan være individuelt hva som smaker godt/vondt.

Kan ikke fordra når andre rakker ned på en person sitt valg av øl (eller annet), da dette er et personlig smaksvalg.

"Hvordan kan folk drikke slikt piss" er en håpløs kommentar. For andre er det kanskje nettopp ditt favorittøl som ikke smaker godt, og det er helt greit.

arkles
18.04.12 13:53
Someone: Da må jeg nesten spørre hva du mener med naturlig? Mener du alt man ikke lager selv ute i skogen er unaturlig?

Å fremstille produkter som naturlige/basert på naturlige råstoffer, når produktene og innsatsfaktorene er kjemisk modifisert/klines inn masse rart i prosessen er en marketing bløff...

Skal ha man jevn, konsistent smak i industrivolum så må man inn og regulere..

En digresjon og ikke naturlig/unaturlig, men det var en periode (vet ikke om det er tilfelle ennå) hvor franskmennene ikke ville vanne vindruene sine da det var å tukle med naturen.. Konsekvensen var at noen årganger ble superbe og andre tørket bort..

Australierne/chilenerne ga selvfølgelig blaffen i det og vannet når det trengtes og kjørte vinen i stålkar og fikk jevn, god kvalitet år etter år.. Følgelig er franskmenene smadret på volum-markedet..

I dagens norge (og industrialiserte samfunn) er det ikke rom for naturlig produksjon med naturlige råvarer..

jackblack
20.04.12 11:36
arkles: Å fremstille produkter som naturlige/basert på naturlige råstoffer, når produktene og innsatsfaktorene er kjemisk modifisert/klines inn masse rart i prosessen er en marketing bløff... Skal ha man jevn, konsistent smak i industrivolum så må man inn og regulere.. En digresjon og ikke naturlig/unaturlig, men det var en periode (vet ikke om det er tilfelle ennå) hvor franskmennene ikke ville vanne vindruene sine da det var å tukle med naturen.. Konsekvensen var at noen årganger ble superbe og andre tørket bort.. Australierne/chilenerne ga selvfølgelig blaffen i det og vannet når det trengtes og kjørte vinen i stålkar og fikk jevn, god kvalitet år etter år.. Følgelig er franskmenene smadret på volum-markedet.. I dagens norge (og industrialiserte samfunn) er det ikke rom for naturlig produksjon med naturlige råvarer..

igjen må jeg nok arrestere deg på en del fakta feil.. 

Franskmenn har hele tiden kunne bruke kunstig vanning av sinne planter, men da må de stå utenfor appelasjons systemet. Et system som ble satt i stand for å hindre overproduksjon og senking av kvaliteten. Grunnen til at Australia og Chile fritt tillater kunstig vanning har mest med klima å gjøre. Topp-produsentene her velger også å ikke vanne plantene for å få best mulig kvalitet. 

Norges nest mest solgt vin er en fransk vin ( J.P Chenet) bak en italiener (doppio passo) faktisk er hele 2 av vinene på topp 15 lista til vinmonopolet fra Australia og hele 2 av topp 15 fra chile, mens Frankrike er avspist med fattige 3. 

utmpakket
utmpakketInnlegg: 1620
20.04.12 21:26

Smaken skal ikke jeg bedømme, men Lime Cut så jeg på Rema 1000 på Fjøsanger i Bergen i dag. Holdt meg dog til to varianter av Hansa.

Klikk for å gå tilbake til toppen