Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Andebryst

NYTT TEMA
angelpig
angelpigInnlegg: 4
16.04.12 21:00

Hei.

Ivrig leser på dette forumet:) Har noen tips til hva jeg kan gjøre med andebryst??

Har noen i fryseren men usikker på hva jeg skal gjøre..Neitakk ikke appelsinsaus.

dudo
dudoInnlegg: 17739
16.04.12 21:43

Kjøp en memphis sweet and sticky (eller noe i den duren) type bbq-saus på meny e.l., stek det på vanlig måte og server med en feit potetstappe. Du får umiddelbart hjerteinfarkt, men er veldig lykkelig mens det står på.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47665
16.04.12 22:34

Søtpotetstappe, jordskokkpure, selleri-potetstappe - mange muligheter.

Portvinssaus er fint til.

Ellers laget Jeanette Rodhe en fin variant på Fire stjernes middag i dag med saltbakte poteter og en "saus" av pasjonsfrukt og plommer som var surret i varm sukker/rødvinsedikk-sirup.

DereVetHvem
DereVetHvemInnlegg: 3975
17.04.12 04:38

Stekt andebryst med pommes frites er vel greit nok. Grillkrydder funker som tilbehør.

fisto
fistoInnlegg: 28816
17.04.12 17:02
angelpig: ..Neitakk ikke appelsinsaus

Helt enig med deg.-)

Er ikke noen stor andebryst- bruker, men har fått servert andebryst med soppstuing og blomkålmos + potetmos. Nydelig.

Nydelig var det også å få servert finsnittet ovnsbakt rødkål og hodekål til (hver for seg). Ellers må det jo være godt med ovnsbakte rotgrønnsaker til, og smørstekte småpoteter.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12610
17.04.12 17:41

Sausen bør være fruktig iallefall. Jeanette Rode laget en saus på plommer og pasjonsfrukt.

http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/oppskrifter/jeanettes-oppskrifter-1.17225

vanlig_fyr
vanlig_fyrInnlegg: 5414
17.04.12 18:34

Ròkt pastinakkpure, beurre blanc, sautert kàl.

Stek andebrystene i panne. Krydre skinnsiden, og legg de i kald panne uten olje og stek til de er sprò.

Ta pannen av varmen og snu andebrystet og la det ligge i 5 min ca.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
17.04.12 18:49
vanlig_fyr: Ròkt pastinakkpure

Hvad bruker du til det, røkt liquid?

sanila
sanilaInnlegg: 34058
17.04.12 18:57

Rødvinssaus. stekte epler og svesker. Mini sukker klaserte poteter.

angelpig
angelpigInnlegg: 4
17.04.12 21:43

Tusen takk for mange fine ideer.Det skal helt klart sprøstekes.Er stor fan av pekingand men har ikke prøvd selv..Potetmos bruker jeg kun til pølse og sheperdspai.Ikke spesielt glad i det...

vanlig_fyr
vanlig_fyrInnlegg: 5414
17.04.12 23:32
sanila: Hvad bruker du til det, røkt liquid?

Ròyker pastinakken fòrst, fòr den kokes i melk.

Kjòrer deretter puré pà pastinakken og sper med melken. Om det er for mye ròyksmak i melken sà bruker jeg ny melk. 

Marchionni
MarchionniInnlegg: 7103
19.04.12 14:03

Saus er egentlig ikke nødvendig til andebryst, så lenge du har en passende vin.

totem
totemInnlegg: 7268
19.04.12 16:24

Det er ikke så dumt som det høres ut som med appelsinsaus... And bør gjerne stekes med litt sitron for å få god smak, så den sausen faller nok innunder "sitruskategorien".

Forøvrig en fantastisk god oppskrift på stuffing til and her: http://www.luvaduck.com.au/recipe/Christmas/8/Christmas-Duck-Stuffing/

Spist den mange ganger, og den er absolutt en slager hver gang..;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg