Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ta med maten.fra gatekjøkken

NYTT TEMA
kvitfors
kvitforsInnlegg: 211
21.07.12 23:32

når gatekjøkken/bensinstasjonen  har spise plass på utsiden.med egen spise gruppe 

å jeg kjøpe mat. på resturangen. å går  ut å spise. på spise gruppa.  

hva gjelder da.. ta med mat.... eller spis  her   ?

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15094
22.07.12 15:33

Dette vil antagelig regnes som servering, og skal prises med 25% mva. 

Men egentlig er det litt i grenselandet. Får man maten levert i pose, kan det regnes som takeaway selv om man har utendørs bord...

(Innlegget ble redigert 22.07.12 15:40)

krug76
krug76Innlegg: 23956
26.07.12 16:23
kvitfors: når gatekjøkken/bensinstasjonen  har spise plass på utsiden.med egen spise gruppe  å jeg kjøpe mat. på resturangen. å går  ut å spise. på spise gruppa.   hva gjelder da.. ta med mat.... eller spis  her   ?

Så lenge du spiser maten på stedets sitteplasser regnes det ikke som Take Away. 

mf_6
mf_6Innlegg: 3743
26.07.12 23:03
krug76: Så lenge du spiser maten på stedets sitteplasser regnes det ikke som Take Away

Men hvem er da da som er den som har gjordt seg skyldig i momsunndragelse og skal straffes hvis en overivrig knøl fra kemnerkontoret skulle ferske en?

Kunden som bestilte Take Away men likevel ble sittende, eller gatekjøkkenet som ikke jagde kunden, eller eventuelt krede inn for lite betalt moms.

krug76
krug76Innlegg: 23956
26.07.12 23:28
mf_6: Men hvem er da da som er den som har gjordt seg skyldig i momsunndragelse og skal straffes hvis en overivrig knøl fra kemnerkontoret skulle ferske en? Kunden som bestilte Take Away men likevel ble sittende, eller gatekjøkkenet som ikke jagde kunden, eller eventuelt krede inn for lite betalt moms.

Da er det serveringsstedet som får skylden....som alltid.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 31900
28.07.12 22:32

Ett lite sparetips egentlig. Burde huske dette tipset og hele tiden ta med maten og si at jeg skal ta den med, men allikevel spise inne.

Var forøvrig i mange år jeg aldri skjønte hvorfor de spurte om dette i USA og ble så irritert at jeg mange ganger svarte at jeg ikke hadde bestemt meg, men da så de ganske merkelig på meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester