Lasagne, og da med selleristangskiver og gulrotskiver i tillegg til de vanlige ingrediensene som du finner i oppskrifter.
Fisk: Fiskestykker på en seng av brocoli, blomkål, tynne gulrotskiver, noen urter. Krydre m salt & pepper, lag en hvit saus og ha den oppå. Stekes i ovnen på 180 gr i ca 30 min.
Kylling: Bryst/evt lår marineres i olje, sitron, honning, chili, hvitløk, salt&pepper. Stekes i ovnen på 180 gr i ca 40 min.
Sorry, nå så jeg at du etterspurte kjøttretter...
(Innlegget ble redigert 28.09.12 11:44)

Her kommer en litt spesiell oppskrift som tro det eller ei er meget god.
Nakkekoteletter i bomåk og brokkolisuppe.
Kok opp Toro blomkål og brokkolisuppe fra pose (Eneste rett jeg bruker toro pose til), men ikke bruk vann. Bruk kun melk, og litt mer enn halvparten av vesken som er anbefalt på posen. Legg koteletter og suppe i formen og stek på relativt lav varme i ovnen så i ca 1 time. Ha gjerne litt god ost med mye smak mot slutten av steketid.
Dette serveres med poteter/ris og kokt brokkoli.
Kotelettene blir særdeles møre og gode.
(Innlegget ble redigert 28.09.12 13:40)

Hvilken temperatur bør kotelettene langtidsstekes på? Oppskriften med Toro-suppen er så kreativ og "rar" at den må jeg bare prøve, det blir sikkert godt...Takk for gode tips, alle tre!
(Innlegget ble redigert 28.09.12 18:34)

Perbu: Hvilken temperatur bør kotelettene langtidsstekes på?
Det kan varieres etter smak og behag. Jeg bruker gjerne type 125 grader i tre timer og så skrur jeg opp etter hvert for å få bruni, f.eks. 15-min på 225 grader bør passe. (Men jeg er ikke helt nøyaktig, for jeg bruker å "slumpe" en del).
Steker du bare i ovn vil jeg anbefale å sette ovnen først på 200 grader. La de ligge 10 min på dette, så skur ned tempen til 125 grader, la de få noen timer, og så skur opp igjen mot slutten.
Stekes under folie under langtidsstekingen, og så ta den av på slutten når man skal få bruingen.
Og for all del: Bruk nakkekoteletter!
(Innlegget ble redigert 29.09.12 18:21)