Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slutt på Sør-Amerikansk kjøtt?

NYTT TEMA
Uteplass79

Uteplass79
01.10.12 09:44

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Vil-nekte-deg-biff-fra-Sor-Amerika-7005112.html

AS Norge på sitt beste. Er det bare meg eller fremstår det meget spesielt at eieren av Gilde og Prior som har tilnærmet monopol i Norge også har det operative ansvaret for å regulere kjøtt- og eggmarkedet? 

Personlig har jeg ikke testet de ferske biffene hos Rema 1000 i Sven Nordin sortimentet. Dog har jeg spist endel frossne indrefileter fra Sør-Amerika tidligere og disse har hatt en kvalitet som man knapt finner i Norge. Dette til tross for at de er frossne. Det generelle nivået på gilde sine produkter er dessverre meget skuffende.

Leder i Nortura Toaltmarked uttaler : - Ei melkeku er bra kjøtt det også, sier Wittussen.

Hvor skal man starte...

(Innlegget ble redigert 01.10.12 09:45)

OpplestOgVedtatt

OpplestOgVedtatt
01.10.12 09:53

Helt enig. Se min tråd om samme emne, under tittelen "Boikott Nortura!" Der har jeg også tatt med en del andre grove saker som beviser at Nortura er uegnet som markedsregulator og i alle fall som suveren markedsleder. Uengasjerte forbrukere må ta tak.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg