Dette sukkererstatningsproduktet ser jo veldig bra ut, men er det det? Smaker det godt? Har noen erfaring med dette er jeg takknemlig for svar. :))
Jeg har kjøpt forskjellige søtningstoffer før som enten ikke smaker godt, eller som jeg senere har lest om ikke er sunt å spise..
http://www.proteinfabrikken.no/Easy-Living/Lavkarbo/Sukrilett-Sukkererstatning-500g-Easy-Living-Lavkarbo-16953-p0000009212.aspx
(Innlegget ble redigert 05.10.12 03:16)

DrSchwei: Stevia er det nye som har kommet nå
Stevia har en litt bitter smak, hvis man bruker for mye av det. Hvilket man lett kan gjøre da det er veldig søtt. Der er osse forskjell på stevia.
Stevia har vært brukt av indianer til "alle" tider.
Detr er det mest brukte søtningfsmiddel i asia og har vært det i omkring 30 år.
En overgang trodde forskere her i vesten, at stevia økte risikoen for sterillitet hos menn. Men det har vist sig ikke ha noe for sig.
Stevia påvirker ikke blodsukkeret på noen måte.
(Innlegget ble redigert 05.10.12 12:51)

TURBRA: Jeg har kjøpt forskjellige søtningstoffer før som enten ikke smaker godt, eller som jeg senere har lest om ikke er sunt å spise..
Jeg har bare erfaring med søtningsmiddel som sukkererstatning i drikke - primært ulike tesorter. Kan anbefale Stevia dråper (40 % og lett å dosere).
En annen var Natreen Gourmet suketter, ble tatt fra markedet da den ikke solgte i forhold til den vanlige kjedelige - folk velger etter pris framfor kvalitet/smak ev. lite obs på å prøve nye varianter.
Har ikke merket bitter smak på steviaen jeg bruker (norskprodusert - økologisk), ved overdosering blir det bare for søtt.
(Innlegget ble redigert 05.10.12 15:58)

Tusen takk for fine innspill fra dere. :))
(Innlegget ble redigert 05.10.12 20:03)