Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøkkenredskaper som ikke fungerer

NYTT TEMA
TrudeX
TrudeXInnlegg: 5299
27.01.14 18:13

Marmorkjevle. Sikkert fint som mordvåpen, dog. Tanken var at den kunne kjøles ned, for å forenkle kjevling i et ovnsvarmt kjøkken. Men overflaten blir for glatt - funker ikke, og kjevlet ble gitt bort til loppemarked.

Sybaritt
SybarittInnlegg: 28
27.01.14 21:34

Salatslynge i plast. Denne er avhengig av å ikke ha feil og lyter for å kunne fungere; selv små ujevnheter vil sette trommelen i ubalanse.

Fantastisk om den da er produsert i billig plast som kollapser etter én maskinvask. Kastet i plastsøpla.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51364
27.01.14 21:48

Fikk en rimelig iskremmaskin i gave, en sånn til 4-500 kr. Selve motoren, frysebollen, ja egentlig hele maskinen virket solid, men vispen som skulle røre ismassen var laget av dårlig plastikk, og da var det allerede ved andre gangs bruk den gikk til helvete.

Ikke mulig å få kjøpt en ny en heller, så den måtte kastes.

Stenia
SteniaInnlegg: 2462
27.01.14 21:57
Sybaritt: Salatslynge i plast. Denne er avhengig av å ikke ha feil og lyter for å kunne fungere; selv små ujevnheter vil sette trommelen i ubalanse.
Fantastisk om den da er produsert i billig plast som kollapser etter én maskinvask. Kastet i plastsøpla.

Man trenger da ikke å fylle oppvaskmaskinen med salatslynge. Det er da bare å skylle under springen, og la tørke av seg selv et sted (på kjøkkenbenken for eksempel).

Jeg har hatt min i årevis, mye brukt. Men aldri hatt den i oppvaskmaskinen.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8092
27.01.14 22:14
TrudeX: Men overflaten blir for glatt - funker ikke,

Så du prøvde ikkje å setta på "strømpe" av silikon? Fungerar konge på trekjevle for at saker&ting ikkje skal sitta fast og har i tillegg god friksjon.

(Innlegget ble redigert 27.01.14 22:14)

TrudeX
27.01.14 22:28
InnocentBystander: Så du prøvde ikkje å setta på "strømpe" av silikon?

Niks. Ikke hørt om.

monsanto3
monsanto3Innlegg: 2371
27.01.14 23:26

Hvitløkspresse.

Jeg har tre stykker, og de brukes aldri mer.

Mvh, monsanto3

fargerik
fargerikInnlegg: 51500
28.01.14 09:04

Den siste dingsen som ble gitt til loppemarked etter 1 gangs bruk, var en brødbakemaskin. Totalt meningsløs dings.

Det er rensket ut en del her, ting som er bare tøys er ikke noe å ha...ikke en gang ha stående i et skap.

Men jeg har en fetisch for kniver. Gode kniver er et must.

Kjøpte en elektrisk knivsliper, for å prøve meg fram litt. Men kniven hang seg opp, og dermed knakk noen av slipesteinene inni der. Den gikk i søpla etter to gangers test.

Nå har jeg bryne og slipestål. Må bare lære å bruke dem.

Shimon
ShimonInnlegg: 10220
28.01.14 10:38

Ja, det samme her, brødbakemaskin. Skulle vært forbudt. Regner med at det står en del eggkokere med forholdsvis liten slitasje rundt omkring..

sanila
sanilaInnlegg: 34058
28.01.14 11:13
Shimon: eggkokere med forholdsvis liten slitasje rundt omkring..

I såfall er det en feil:-) Den er også genial til å dampkoke små porsjoner grønttsaker.

monsanto3
monsanto3Innlegg: 2371
29.01.14 00:59

Jøje meg -

en brødbakemaskin brukt en gang, og gitt bort til loppis?

Jeg bruker min minst to ganger i uken, og når du får dreisen på den, lager du nydelige brød - helt uten E-stoffer og annet faenskap.

Mvh, monsanto3

fargerik
fargerikInnlegg: 51500
29.01.14 04:46
sanila: I såfall er det en feil:-) Den er også genial til å dampkoke små porsjoner grønttsaker.

Eggkokeren har jeg sans for. Energisparing. Og så går det fort. Og den tar lite plass.

Mitral
MitralInnlegg: 45
31.01.14 12:28

En fingerbeskytter i plast som jeg kjøpte i et ivrig Ebayøyeblikk. "Plastvegg" til å ha frempå fingrene for å ikke kutte seg. Flaut.

Superion
SuperionInnlegg: 241
31.01.14 13:16

Wokpanne fra Høyang Polaris. Kostet vel 700-800 kr, og belegget ble ødelagt etter få gangers bruk. Gjort meg skeptisk til andre produkter fra Høy.Pol.

Er vel denne: http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangpolariswww.nsf/no/kok_&_stek_matador_sortiment_wok

Superion
SuperionInnlegg: 241
31.01.14 13:23
monsanto3: E-stoffer og annet faenskap

E-stoffer er ikke nødvendigvis "faenskap." En utbredt misoppfatning.

Ashtead
AshteadInnlegg: 7345
31.01.14 13:29
monsanto3: Hvitløkspresse.
Jeg har tre stykker, og de brukes aldri mer.
Mvh, monsanto3

Ja, hvitlökspresse som ikke maktet presset så å si, dem har det gått noen av.  Nå er det en skarp kniv som brukes istedet, mye mer driftssikker... 

En annen ting som jeg har hatt ymse erfaringer med er boksåpnere og flaskeåpnere -- her har jeg kjöpt inn mye rælete varianter, som brekker eller etterlater spiralen i korken, eller detter fra hverandre etter en halv runde rundt toppen av boksen. 

Så er det plastbokser for å oppbevare mat, her er det også noe som ikke funker så bra som andre ting, særlig ikke for transport. Sur fiskesuppe på avveie i bilen f.eks., den dekkes ikke av noen garanti.

Teflonbelagte panner er også noe upålitelige greier. 

Men det meste andre av annet utstyr er ganske bra. Her står riskoker, brödrister, hurtigmixer, kaffetrakter, vannkoker, mixmaster, eggekoker, mikrobölgeovn, som alle er i jevnlig bruk, selv om «jevnlig» kan variere fra daglig til en gang i måneden eller enda sjeldnere.  Men de blir bare kastet ut og skiftet ut når de slutter å virke, noe som skjer en gang iblant.

Ashtead

TrudeX
31.01.14 15:54
Sybaritt: Salatslynge i plast.

Den gikk til Fretex her, uten skader. Tok for mye plass i forhold til bruken.

TrudeX
31.01.14 15:56
monsanto3: Jeg bruker min minst to ganger i uken, og når du får dreisen på den, lager du nydelige brød - helt uten E-stoffer og annet faenskap.

Jeg har også brukt min mye, men nå er det visst noe feil med den, så brødene hever ikke ordentlig før de blir stekt.

Fremdeles funker den dog aldeles utmerket til deigknaing - rosinbollene blir så uendelig mye mer luftige og fine når jeg bruker den til elting, sammenlignet med om jeg elter for hånd.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg