Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

mattilsynet det norske dorske

NYTT TEMA
teugels
teugelsInnlegg: 6
14.02.14 21:06

Mattilsynet, Det norske dorske.

For noen år tilbake kom en båt til Finland for å losse matvarer. Det finske mattilsynet gikk ombord og kontrollerte lasten, men kondemnerte hele lasten.
Hvor gikk så båten? Jo den gikk opp oslofjorden og losset disse kondemnerte matvarene til norske maver. Hvor var det norske mattilsynet hen?
Nå ser jeg at norske produsenter av leskedrikker bruker giftstoffet aspartame.
Når du søker etter "aspartame sideeffects" så får du opp advarsler en gross.
Vet ikke det norske mattilsynet dette? Eller får de betalt under bordet for å holde kjeft?
Noen av softdrikkene inneholder så mye aspartame(tresprit) at det kan påvirke synet etter 4 flasker!
Aspartame var så vidt jeg husker først tiltenkt som medisin for et eller annet, men så ble det oppdaget at det smakte søtt og etter mye bestikkelser ble det lansert som det nye sukkeret man ikke la på seg av.
Burde ikke mattilsynet gå ut med sterke advarsler til intetanende kunder?
Gjerne med en liste over alle dekknavnene som blir brukt.
Hadde det stått tresprit på brusflaskene hadde det ikke blitt solgt en eneste flaske i Norge.
Så sett igang "mattilsynet" og gjør den jobben dere er tiltenkt.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
14.02.14 21:53
teugels: Noen av softdrikkene inneholder så mye aspartame(tresprit) at det kan påvirke synet etter 4 flasker! Aspartame var så vidt jeg husker først tiltenkt som medisin for et eller annet, men så ble det oppdaget at det smakte søtt og etter mye bestikkelser ble det lansert som det nye sukkeret man ikke la på seg av. Burde ikke mattilsynet gå ut med sterke advarsler til intetanende kunder? Gjerne med en liste over alle dekknavnene som blir brukt. Hadde det stått tresprit på brusflaskene hadde det ikke blitt solgt en eneste flaske i Norge.

Jo det burde de, jeg blir ganske dårlig av aspartame-

Der er forskjellige versjoner av hva aspartame egentlig tidligere blev brukt til, både det du beskriver, og at det tidligere stod på pentagons liste for kemiske våpen.

Hva der er sant her, har jeg ingen aning om, men jeg er helt sikker på at det er veldig usunt.

Når markedskreftene utelukkende er styrt av penge blir resulatet den form for korrupsjon.

(Innlegget ble redigert 14.02.14 21:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg