Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

10 favoritter i frysedisken

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45811
DrSchwei
12.07.15 21:17

For egen del er jo Dr Oekter pizza brukt en del. Lobnobs har jeg nesten glemt - ganske gode som pålegg.

Sarah Bernhard er jo en klassiker - husker de fra starten av 80-tallet, veldig gode - men har ikke smakt på veldig mange år.

Ellers er det vel diverse rundstykker jeg bruker litt av på søndager.

I tillegg bruker jeg Rock Wok ganske jevnlig...

TøttTøtt
TøttTøttInnlegg: 21147
13.07.15 08:48
DrSchwei: Sarah Bernhard er jo en klassiker - husker de fra starten av 80-tallet, veldig gode - men har ikke smakt på veldig mange år.

Sarah Bernhard er "stapelvara" i Sveariket. Ingen lyxfika uten! Og da heter de biskvi. Jeg har nok spist en eller tre for mye i löpet av studietiden.

missChance
missChanceInnlegg: 49964
13.07.15 09:20

Kjipt illustrasjonsbilde siden det er eldgammelt og viser godsaker jeg ikke får tak i lenger. Jeg var tydeligvis den eneste som likte Feeling Great-produktene.

TøttTøtt: Biskvien får vi her også, både sitronvariant og sjokolade. Veldig gode og til og med glutenfrie :)

DrSchwei
13.07.15 09:26

Det finnes en slik kake med sobær og lakris, men den finnes selvsagt ikke i butikkene. Dvs, jeg så en på Meny en gang - men det var den eneste de hadde, og jeg skulle ikke ha den da.

http://www.almondy.com/sv/konsument/tartor/moussetarta-raspberry-salty-liquorice

McLovin
McLovinInnlegg: 12012
13.07.15 12:21

Det er klart det er mye bra i frossendisken. Frosne grønnsaker holder flott kvalitet året rundt og frosne bær er ofte bedre enn de ferske, spesielt blåbær. Frosne blåbær er jo "ekte" bær med blå kjerne, mens de små snacksplastbegerne har hvit kjerne.

Frossen fisk er minst like bra som de kjølte, og noe fisk får man jo omtrent kun i frossendisken, som kveite. Frosne torskefileter er et mye bedre kjøp enn kjølte, prima kvalitet for ca 50 kroner for en halvkilo.

Det er også mer spennende rundstykker frossent enn fersk, sikkert fordi de holder seg bra lenge.

Utfordringa til frossendiskene er vel at mange ikke prioriterer å ha større frysebokser hjemme lengre...

baldviking
baldvikingInnlegg: 22329
19.07.15 14:22

I frysedisken handler jeg grønnsaker, fisk og fiskeprodukter, seiblokker, kveiteskiver, torskeloins, laksestrimler, fiskepinner, fylt fisk, fish and crisp og reker. Bakevarer må jeg derimot innrømme at jeg meget sjelden handler i frysedisk, og pizza spiser jeg bortimot ikke. 

sanila
sanilaInnlegg: 34058
19.07.15 16:36
McLovin: Utfordringa til frossendiskene er vel at mange ikke prioriterer å ha større frysebokser hjemme lengre

Det kunne jo henge sammen med den enorme forbruk  av ferdigmat  av ferdig produksert mat.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester