Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Verste burger du har smakt - hvor?

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 15841
02.02.16 22:09

Det er mye dårlig gatekjøkkenmat som selges i Norge.  Det bør være en lett affære å finne den beste, men mange konkurrerer om plassen som den verste!

Jeg tror ikke jeg har kjøpt noen verre enn på Esso-stasjonen ved fergeleiet i Lødingen, Lofoten.  Maken til skosåle i brød, har jeg aldri satt tenner i.  Den var flat, svart, tørr som treverk og smakte rett og slett jævlig!  ikke i nærheten av å smake burger.  Og slikt ville de ha en blodpris for.  Ja, de er jo alene på det fergeleiet, så det er ikke rart at de tør selge slikt.  Til nå er det absolutt verste!

Versågod neste!  Her er det sikker mange som har opplevelser.

Tinkler
TinklerInnlegg: 13392
03.02.16 00:43

Hos Egon. Dvask og smakløs.

Stenia
SteniaInnlegg: 2824
03.02.16 01:13
TomPadang: Versågod neste! Her er det sikker mange som har opplevelser.

Jeg fikk en gang hår i burgeren, på en restaurante i Oslo. Dette så jeg ikke før etter halvspist. Et langt mørkt hårstrå plantet godt ned i osten på tvers. Det var mitt siste besøk der.

Ellers har jeg spist utrolig mye gode burgere her og der. Med kniv og gaffel.

Men jeg vil helst ha en digg og saftig burger man kan holde i og jafse over. Det er vel selv greia med hamburger ?

Brødet er viktig også. Og dressingen.

(Innlegget ble redigert 03.02.16 01:14)

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15167
03.02.16 10:11

En skrekkopplevelse fra barndommens Danmark på 80-tallet, hvor burgeren ble servert med brun saus...

Ellers er det mye middelmådige og overprisede "restaurantburgere" ute og går i disse dager. Er dessverre alt for sjelden de når opp til hva jeg klarer å lage selv hjemme på grillen. Og jeg er på ingen måte noen god kokk, så tror det handler mest om råvarene... 

sanila
sanilaInnlegg: 34058
04.02.16 19:49
franzsigel: Danmark på 80-tallet, hvor burgeren ble servert med brun saus...

Det var i hamburgerens barndom, da hakke bøffen  forsøkte  seg som hamburger. 

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3892
04.02.16 22:00
franzsigel: Ellers er det mye middelmådige og overprisede "restaurantburgere" ute og går i disse dager. Er dessverre alt for sjelden de når opp til hva jeg klarer å lage selv hjemme på grillen. Og jeg er på ingen måte noen god kokk, så tror det handler mest om råvarene...

Det var dette jeg tenkte også. Hvis man ser på pris og hvilke andre typer god mat man kan få slike steder så synes jeg burger på restaurant er langt verre enn hva man får på f. eks Burger King. Burger hører til på gatekjøkken, fast food-sjapper og hjemme på grillen.

Det dårligste jeg har fått servert er en lammeburger i Drammen. Jeg elsker lam og synes det er bedre enn biff på alle måter, men som burger var det rett og slett veldig merkelig. Egentlig foretrekker jeg vel kylling når jeg skal lage burger hjemme.

(Innlegget ble redigert 04.02.16 22:02)

sanila
04.02.16 22:21
Up-the-ra: Det dårligste jeg har fått servert er en lammeburger i Drammen. Jeg elsker lam og synes det er bedre enn biff på alle måter, men som burger var det rett og slett veldig merkelig

Det har også jeg  for lenge siden, av skikkelig kjøtt, og den var kjempe god, hvorimot.  jeg synes  kylliinge burger  veldig  merkelig.

Merkelig det.

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3892
04.02.16 22:24
sanila: Det har også jeg for lenge siden, av skikkelig kjøtt, og den var kjempe god, hvorimot. jeg synes kylliinge burger veldig merkelig.

Det har nok noe med hvor stor rolle man vil at kjøttet skal spille i burgeren. Jeg synes burgerne blir bedre om man blander masse smakfulle saker inn i deigen. Jalapeno, chili, hvitløk og lignende. Dessuten liker jeg å lage en veldig tykk cheddarsaus med chili til. Kyllingen har jo en så mild smak at man kan la de sterke sakene spille hovedrollen.

sanila
04.02.16 22:32
Up-the-ra: Det har nok noe med hvor stor rolle man vil at kjøttet skal spille i burgeren

Og poenget var nettopp ikke din personlige smak, Men at smak er forskjellig.

Stoner
StonerInnlegg: 12803
16.02.16 21:09

1. Burgeren hos Texburger i Larvik. Skikkelig kjip gatekjøkkenburger som serveres med hakket hodekål i stedet for den langt mykere kinakålen. 

2. Burger på veikro i Tyskland på slutten av 90-tallet. Den var druknet i ketchup, og det var også alt tilbehøret som fantes. 

3. Flykaféen utenfor Sandefjord. Hamburgeren var burgerbrød fra super'n med en tørr karbonade imellom. Utrolig at dette stedet overlever. Både beliggenhet og mat er katastrofalt.

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3638
20.02.16 01:53

Det var en burger kjede i Oslo for kanskje 20-30 år siden som het Clock tror jeg. Det var begredelige greier. Det var burger brød med en liten flis av kjøtt gjemt langt inne i den. 

På noen kebab sjapper må man se an hvem som lager maten. Noen er flinke, men jeg styrer unna av og til hvis 'kompisen' er der den dagen. 

Ofte er det de som er sjefen i sjappa som er flinke, mens når sjefen er borte faller kvaliteten betraktelig. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg