Jeg har også bestilt den direkte...etter anbefaling fra sentry4. Bestilte også en pose Lion. Joda, det er fin kaffe, men som du sier blir det jo litt dyrt i lengden.
Meny har noen andre varianter Hawaiikaffe som jeg ikke har smakt.
Jeg bruker til vanlig nå en Bosch Tassimo, siden det kun er jeg som drikker kaffe her i huset og det er bra å kunne lage 1 kopp kaffe.
Presskanne (Bodum) bruker jeg når det kommer kaffedrikkende gjester. Og ja, jeg veier vannet og jeg veier kaffen :-) Og for å få ren kaffe, bruker jeg filter for presskanne. Slipper bunnfall i koppen. Og det blir heller ikke noe grut i bunnen av selve presskanna.
Til spesielle geek-anledninger hvor det skal være spesielt har jeg en såkalt "Royal Balancing Siphon Coffemaker", et lite kunstverk av en dings som lager nydelig kaffe. Mye rengjøring, men fryktelig dekorativ og morsom å sette midt på bordet.
Den lager kun 3,5 dl. kaffe, så den er bra når man har 1 gjest. Finmalt kaffe er viktig.
Til Tassimo er det flere typer å få på nett, butikkene har lite utvalg. Går mest i Jacob`s varianter, Gevalia Dark og Evergood Dark.
Til presskanna har jeg Friele F og Evergood Darkroast og Løfbergs Lila stående i bokser med tett lokk. Liker å variere litt, og alle de tre er grei hverdagskaffe. Problemet mitt er at de risikerer å bli for gamle på grunn av for lite presskannebruk, så det er bare tull å ha åpnet tre poser, for fremtiden bare èn åpen pose av gangen.
Har lurt litt på aeropress, det er jo også en fin dings for å lage bare litt kaffe.
Wendelboe-kaffe??? Litt for lys etter min smak. Jeg kjøpte en pose (husker ikke hvilken nå) inne i kaffesjappa på Grunerløkka, men den slo ikke an og ble til slutt kastet.
Den største kaffegleden er dog å bestille og få servert og sitte ved et fortausbord, nyte og se på livet.