Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når er det for for sent å kokke krabbe

NYTT TEMA
02gutt
02guttInnlegg: 1
16.12.17 14:19

hei faren min kjøpte krabbe til meg i går. Han lå de i vann i går kveld i vasken de har vært der siden. Alle er dø nå. Men jeg lurte på om det er for sent å koke de nå eller går det helt fint å koke de.

sentry4
sentry4Innlegg: 4225
16.12.17 14:45

Mistenker at du troller, men velger lilevel å svare seriøst.

Jeg lærte alltid at krabber ikke skulle spises hvis de ikke var levende når de skulle i kokevannet. Med andre ord: too late!

Og «la dem i vann i vasken»??? Er du alvorlig? Krabber og ferskvann er ikke en kombinasjon som fungerer! Hvis man ikke skal koke krabbene med en gang man kommer hjem kan man legge dem i vasken ig dekke med litt fuktig avispapir i en time dller to. Men ALDRI vann. 

fargerik
fargerikInnlegg: 49973
16.12.17 16:48

Bra svar, sentry. Jeg syns også det nye medlemmet i matforum stilte et jævlig rart spørsmål, men det kan jo godt tenkes at det var et seriøst spårsmål, da.

Regner med at 02gutt har kastet de døde krabbene i søpla, i hvertfall. Ikke i søppeldunken i skapet på kjøkkenet, men ute i dunken der ute et sted.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg