Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Øl i bakverk

NYTT TEMA
Aastja43
Aastja43Innlegg: 330
02.02.18 23:42

Har hørt at øl kan brukes i både brødbakst og julekake. Men kan det brukes i kringlebakst ?

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57017
03.02.18 22:59
Aastja43: Har hørt at øl kan brukes i både brødbakst og julekake. Men kan det brukes i kringlebakst ?

Du får prøve.

Aastja43
Aastja43Innlegg: 330
05.02.18 10:52
GARDSDATTRA: Du får prøve.

Takker deg for et godt råd. Dette burde jeg ha tenkt på før innlegget selv om jeg da ødelegger hele deigen. Flott.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57017
05.02.18 15:21
Aastja43: Takker deg for et godt råd. Dette burde jeg ha tenkt på før innlegget selv om jeg da ødelegger hele deigen. Flott.

Prøv likevel. Hvor mange matretter og bakverk tror du vi ville hatt uten prøving og feiling på kjøkkenet?

Men - det går an å prøve i en liten porsjon deig først og så smake på resultatet. Jeg ville også eksperimentert med ulike sorter øl, var jeg deg.

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4662
05.02.18 23:33

Vørterøl kan brukes i brødbakst. Om det passer til kringle vet jeg ikke. Vørterøl er jo uten alkohol, så man slipper å la alkoholen gå til spille..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg