Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Iste - lage selv

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44870
22.05.18 20:16

Noen som har tips og triks med hensyn til iste?

Forstår at det er greit å brygge kald. Det har vært vellykket. Har forsøkt to typer "utenlandsk" type nå - sånn kjøpt i tyrkerbutikk. En med smak av kvede og urter. I dag en med aprikos. Frisker til med litt sitron. Og ca 1 ts sukker per liter, for å runde litt av.

Noen som har noen gode tips til te, brygging og tilsetting?

fargerik
fargerikInnlegg: 51446
26.05.18 14:07
DrSchwei: Noen som har tips og triks med hensyn til iste? Forstår at det er greit å brygge kald. Det har vært vellykket. Har forsøkt to typer "utenlandsk" type nå - sånn kjøpt i tyrkerbutikk. En med smak av kvede og urter. I dag en med aprikos. Frisker til med litt sitron. Og ca 1 ts sukker per liter, for å runde litt av. Noen som har noen gode tips til te, brygging og tilsetting?

Jeg har lest et tips om å fryse ned noe av teen til isbiter, og ha disse i teen når du serverer. Samme med iskaffe.

(Innlegget ble redigert 26.05.18 14:07)

sentry4
sentry4Innlegg: 4353
27.05.18 15:44

Iste er nasjonaldrikken i Texas. Jeg drikker det i alle fall fem dager i uken. Når jeg brygger selv lager jeg en porsjon sterk te og kjøler den ned med isbiter. Det er tjue år siden jeg hadde sukker eller søtstoff i teen, men sitron må til! Jeg drikker aldri annet enn vanlig iste - er ikke glad i alle disse fruktvariantene som er blitt så populære. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg