Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Plukk & Miks 3 for 2

NYTT TEMA
Stenia
SteniaInnlegg: 2512
15.06.18 01:16

Det snakkes om å ikke kaste mat. Med tanke på at veldig mange husholdinger i dette landet ikke består av storfamiler (snarere 1-3) så lokker butikker med mer enn man trenger ?

Eller er det slik at noen spiser mer enn man trenger fordi den maten var litt billigere ?

Benkeslitern
BenkesliternInnlegg: 473
15.06.18 07:09
Stenia: Det snakkes om å ikke kaste mat. Med tanke på at veldig mange husholdinger i dette landet ikke består av storfamiler (snarere 1-3) så lokker butikker med mer enn man trenger ?
Eller er det slik at noen spiser mer enn man trenger fordi den maten var litt billigere ?

Har du hørt om fryser ?  Det er en ting mange allerede har gått til innkjøp av....  

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51789
15.06.18 10:02

Spørs jo hva det er snakk om da. Jeg spiser yoghurt til frokost hver morgen. Rett som det er er det «3 for 2» på den varen, da benytter jeg meg av det. Uten at jeg spiser mer eller kaster noe. Mye grillmat på samme tilbud, bare å sjekke dato, pølser er ofte holdbare i 3-4 uker, jeg kommer sikkert til å grille en gang eller to i løpet av en mnd. 

Egentlig skjønner jeg ikke helt problemet her, du står da fritt til å kjøpe bare en, eller to om du vil, du MÅ ikke ta med den tredje. 

Stenia
16.06.18 01:43
Benkeslitern: Har du hørt om fryser ? Det er en ting mange allerede har gått til innkjøp av....

Alle har fryser. Kanskje ikke alle har dypfryser. Hvis man kommer over en god deal på kjøtt eller fisk så bør man slå til (hvis man har dypfryser).

Men denne kjøp to og få den tredje "gratis". Det er litt irritende hvis man bare vil ha en pakke eller et par sko eller bare en av noe.

Benkeslitern
BenkesliternInnlegg: 473
16.06.18 08:06
Stenia: Men denne kjøp to og få den tredje "gratis". Det er litt irritende hvis man bare vil ha en pakke eller et par sko eller bare en av noe.

Er det også irriterende at det selges månedskort/årskort i kollektivtrafikken eller sesongkort i alpinanleggene ?

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45296
16.06.18 10:38

Dette tema har vært oppe flere ganger.

Og det bidrar selvsagt til økt matsvinn. Samtidig kan det bidra til mindre variert kosthold. Det er også en form for diskriminering av folk som bor alene.

Det var jo en periode slutt på dette, men ser jo nå at dette er tilbake igjen.

https://www.dinside.no/okonomi/haplost-signal-fra-rema-1000/61237383

Så tydeligvis er det noe butikkene tjener så mye på at de ikke kan la være.

Kanskje på tide å tipse DinSide eller andre igjen? Slik at temaet kommer opp. Det er i alle fall lett å finne tre gode grunner fra et samfunnsperspektiv at slike tilbud ikke er bra.

(Innlegget ble redigert 16.06.18 10:39)

Stenia
16.06.18 23:16
Benkeslitern: Er det også irriterende at det selges månedskort/årskort i kollektivtrafikken eller sesongkort i alpinanleggene ?

Nei.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg